دریاچه ارومیه در مرداد ماه کم آب شد

به گزارش رکنا ، بر اساس مطالعات پایه منابع آب کارگروه احیای دریاچه ارومیه، سطح تراز دریاچه ارومیه تا به امروز نسبت به روز مشابه در سال گذشته، ۰.۰۷ سانتیمتر کاهش را نشان می‌دهد، بر همین اساس حجم آب موجود در دریاچه نیز با افزایش ۳.۶۷ میلیارد مترمکعبی رو به رو بوده است.

بر اساس گزارش‌های کارگروه احیای دریاچه ارومیه، تراز سطح آب دریاچه در روز ۲۷ مرداد ماه به ۱۲۷۱.۳۸ سانتیمتر از سطح دریا رسید، این تراز نسبت به روز مشابه در سال گذشته، ۱۲۷۱.۴۵ سانتیمتر افزایش یافته است.

کاهش وسعت دریاچه ارومیه در مقایسه با سال گذشته

بر اساس این گزارش وسعت دریاچه ارومیه در روز ۲۷ مرداد ماه سال جاری ۲۸۸۳.۲۵ کیلومتر مربع بود که این شاخص نسبت به روز مشابه در سال گذشته ۲۹۳۱.۲۷ کیلومتر مربع کاهش و وسعت دریاچه نسبت به میانگین دراز مدت سال مشابه ۱۶۲۷.۶۷ کاهش یافته است.

لازم به ذکر است؛ حجم آب موجود در دریاچه ارومیه در روز ۲۷ مرداد ماه سال جاری، ۳.۶۷ میلیارد مترمکعب بوده است که این شاخص نسبت به روز مشابه در سال گذشته، ۳.۶۷ میلیارد مترمکعب بوده است و نسبت به میانگین دراز مدت ۱۶.۰۴ میلیارد مترمکعب افزایش یافته است؛ بنابراین تراز سطح آب دریاچه ارومیه در تاریخ ۲۷ مرداد ماه سال ۹۹ حدود ۱۲۷۱.۳۸ متر و وسعت دریاچه ۲۸۸۳.۲۵ کیلومتر مربع را نشان می‌دهد.

گفتنی است؛ عملیات اجرایی طرح ملی نجات دریاچه از سال ۹۳ آغاز شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 597722 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟