سرنوشت لایحه‌ مجازات پدر در صورت قتل عمد فرزند چه شد؟

به گزارش رکنا، ابتکار با بیان اینکه لعیا جنیدی- معاون حقوقی رئیس جمهوری نیز نظر خود را نسبت به این لایحه اعلام کرده است، افزود: به زودی این لایحه به قوه قضائیه ارسال می‌شود و پس از دریافت نظر قوه قضائیه این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

به گفته ابتکار، هدف از این لایحه تشدید مجازات است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در بخش دیگری از این گفت‌وگو به موضوع فرهنگ اشاره کرد و افزود: ما رفتارهایمان را باید در برابر چنین اتفاقاتی مانند قتل فرزند ارزیابی کنیم و این بررسی را انجام دهیم که چه شرایطی به وجود می‌آید که چنین جنایاتی رخ می‌دهد، بخشی از این اتفاقات ناشی از مسائل فرهنگی و مهارتی است؛ به همین دلیل است که معاونت بر روی گفت‌وگوی ملی خانواده تاکید دارد. معاونت به طور مرتب در زمینه مهارت‌های ارتباطی اعضای خانواده و اینکه چطور با یکدیگر خوب صحبت و رفتار کنیم و چطور اختلاف دیدگاهایمان را با یکدیگر حل و فصل کنیم، تاکید دارد.

ابتکار در ادامه به موضوع تقویت مهارت‌های ارتباطی و رفتاری نیز اشاره کرد و یادآور شد: باید سبک زندگی‌های خوب را معرفی کنیم، اگر اعتقاد داریم که این روش و این شیوه خوب و درست است آن را به عنوان سبک زندگی موفق معرفی کنیم، اجازه دهیم جوانان حرف‌هایشان را بزنند؛ در این راستا معاونت امور زنان و خانواده پادکست‌هایی تحت عنوان رادیو نسل تهیه کرده است که بحث اصلی این پادکست‌ها گفت‌وگوی بین نسلی است. هدف اصلی ما این است که باید با جوانانمان صحبت کنیم و این صحبت مبتنی بر گفت‌وگوی سازنده و موثر باشد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 591114 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟