پروتکل های کنکوری وزارت بهداشت اعلام شد

کنکور / به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا ، علیرضا رئیسی- معاون بهداشت وزارت بهداشت در مورد پروتکل های کنکوری و برگزاری کنکور گفت: مسئله مهم این است که تعداد زیادی از افراد خود را برای کنکور آماده کرده اند.چندین سال است این دانش آموزان در حال آماده سازی خود برای کنکور و قبولی در آن هستند .اگر بگوییم کنکور برگزار نمی شود بسیار از نظر روحی و روانی آسیب می بینند. اما بحث سلامتی جسمی داوطلبان هم باید در نظر گرفته شود. در این زمینه پروتکل ها را ابلاغ کردیم . هدف این است که برای حفظ و صیانت از سلامتی فرزندان مملکت تلاش خود را بکنیم و فرق آن با پروتکل ها این است که سختگیر تر شده است.

علیرضا رئیسی افزود : فاصله گذاری و محل امتحان، تهویه، میزان تراکم جمعیت براساس استانداردها باید مورد تایید وزارت بهداشت باشد. ضمن آن که باید ضدعفونی ها نیز انجام شود. داوطلبان نمی توانند کیک و آبمیوه به در جلسه بیاورند.  بازدید بدنی نمی شوند ولی بازدید راکتی خواهند شد . ماسک را خودمان به آنها می دهیم تا از ماسک های تقلبی استفاده نکنند یا نتواند تقلبی در ماسک بگذارند. دست ها و خودکارها باید ضد عفونی شود. تجمع نباید حتی بیرون از سالن وجود داشته باشد. امتحانشان را می دهند و از در دیگری خارج می شوند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید داشت : بالاخره کنکور باید داده شده و سرنوشت افراد تعیین شود. اما با بهترین شرایط باید برگزار شود. جایی که این شرایط آماده نیست اجازه برگزاری به وزارت علوم نخواهیم داد. اگر بشود کنکور در جایی که هوا اجازه دهد و به صورت سرپوشیده نباشد، بسیار کمک کننده است.

وی در ادامه افزود : باید روند بیماری را ببینیم باید خودمان را برای شرایط سخت آماده کنیم. اگر این امتحان بخواهد از آبان به بعد برگزار شود با توجه به موج آنفولانزا که در پیش داریم شاید دردسرمان بالاتر برود. باید حد وسطی پیدا کرده و این امتحان را برگزار کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 586331 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟