ادامه پیام "در خانه بمانید" به دیوانگی مردم ختم می شود/ تا یکسال دیگر خبری از واکسن کرونا نیست

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به بازگشایی اصناف گفت: ما باید اقتصاد قوی داشته باشیم تا مثل برخی از کشورها در این دوره کرونایی از مردم حمایت می کردیم. ما این امکان را نداریم. البته همان کشورهایی که از مردم شان حمایت کردند به سمت بازگشایی رفتند. این تاریخ را یادتان باشد هیچ تضمینی وجود ندارد که اروپا دوباره پیک نداشته باشد. واکسنی برای این بیماری وجود ندارد همین فرصت به این ویروس می دهد که کار خود را انجام داده و آمار مبتلایان را افزایش دهد.

وی تاکید داشت : در ایران رعایت پروتکل های بهداشتی از 80درصد به 20درصد رسید و مبتلایان افزایش یافتند. 96درصد سالمندان در خانه بمانید را رعایت کرده بودند. 60درصد اصلا بیرون نیامده بودند و 36درصد فقط برای مسائل ضروری بیرون آمده بودند. پیام عادی سازی باعث افزایش مبتلایان به کرونا شد. اگر مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند دوباره مبتلایان و مرگ و میر کرونا کاهش خواهد یافت.

معاون بهداشت وزارت بهداشت متذکر شد : شما یک خانواده را در خانه نگه دارید و به آنها غذا بدهید. تا چه زمانی می توانید آنها را نگه دارید؟ تا یکسال دیگر واکسن به دست ما نمی رسد. اگر کرونا آنها را نکشد آنها دیوانه می شوند. بنابراین باید سبک زندگی خود را با کرونا به تعادل برسانیم.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 586329 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟