برخورد ناشایست با معلمان غیررسمی مدارس غیردولتی / حقوق ماهانه 200 هزار تومان !

معلمان / به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، با دو جمله از بزرگان می توان شان و مقام معلم را بیان کرد؛ امیرالمومنین نیز فرمودند:"هر کس کلمه ای به من بیاموزد مرا بنده خود ساخته است!"... امام خمینی (ره) فرمودند: "معلمی شغل انبیاست!" آینده کشور ایران با مشکلاتی روبرو هستند که آنها را روبروی مجلس آمده اند.

یکی از این معلمان در تشریح مشکلاتشان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا تاکید کرد: با معلمان غیردولتی مانند کارگر فصلی رفتار می شود. بالاترین حقوق این معلمان امسال یک میلیون و 200هزار تومان شده است. در حالی که تمام این روزهای شیوع کرونا و تعطیلی مدارس با هزینه خودمان اینترنت مصرف کردیم. بعضی از معلم های دولتی یک ساعت بیشتر آنلاین نمی شوند اما به دلیل سختگیری مدیران در مدارس غیردولتی ما مجبور بودیم از 9صبح تا 3بعدازظهر آنلاین باشیم.

استفاده از معلم های بازنشسته در آموزش و پرورش

او با اشاره به این که 3ماه تابستان حقوق و بیمه هم نداریم، افزود: بسیاری از همکاران ما 9ماه تحصیلی را هم بیمه نمی شوند. با مسئولان آموزش و پرورش صحبت کردیم تا به جای استفاده از معلم های بازنشسته از ما نیرو بگیرد. معلم های مدارس غیردولتی با مدرک پایین جذب نمی شوند و قرار دادی با آنها بسته نمی شود.

شرایط معلم ها در سال تحصیلی 99

این معلم با اشاره به این که وزیر اعلام کرده از 15شهریور مدارس بازگشایی می شود، تاکید کرد: 3درس را باید حضوری در مدرسه و 4 درس دیگر را در خانه پیگیری کنیم و بدون حقوق و مزایا باید تا شب درگیر برنامه شاد باشیم. برنامه شاد به شدت کند است. ما از برنامه واتساپ استفاده می کنیم و همان درس ها را در برنامه "شاد" هم بارگذاری می کنیم. معلم های دولتی چند ساعت بیشتر در برنامه شاد نیستند ولی ما بعد از کلاس های واتساپی باید وارد برنامه "شاد" شویم تا وزیر نگویند کم کاری کردند.

معلم عاملی برای جذب دانش آموزان

وی با بیان این که نماینده ها با ما صحبت کردند و قول های مساعدی دادند، گفت: با ما مانند نیروی خدماتی رفتار می کنند. سال 88-89 وزارت آموزش و پرورش کمبود نیرو داشت و با ما قرارداد شرکتی بستند. بعد از پیگیری متوجه شدیم که نام ما را به عنوان یک نیروی خدماتی ارسال کرده اند تا پایین ترین حد بیمه به ما تعلق گیرد. بعد از یک سال گفتند شما در اولویت جذب نیرو قرار می گیرید، اما هنوز از قول آنها خبری نیست. معلم های مدارس غیردولتی فراتر از معلم های دولتی کار می کنند تا عاملی برای جذب دانش آموز باشند و مدارس غیردولتی با آنها قرارداد ببندد.

معلم ها یک به 28 بازنده مدارس هستند

این معلم در مورد حقوق معلمان مدارس غیردولتی تاکید کرد: من در یک مدرسه غیردولتی درس می دهم. از هر دانش آموز حداقل 8 تا 10 میلیون تومان شهریه دریافت می کنند اما به معلم طی یک سال 9 میلیون می دهد. یعنی شهریه یک دانش آموز به معلم داده می شود و شهریه 28دانش آموز دیگر به جیب مدارس واریز می شود. مانند برده داری ما را استثمار کرده است. شاید باور نکنید اما معلم هنر ما در حال حاضر 200هزار تومان می گیرد و در حالی که 3روز تدریس می کند. معلم ورزش یک میلیون، معلم کامپیوتر زیر یک میلیون و نیروی خدماتی مدرسه 700-800هزار تومان حقوق دریافت می کنند. طوری با ما رفتار می کنند که انگار ما وجود نداریم. در تابستان حقوق و بیمه ما پرداخت نمی شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 578826 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟