فوت شدگان از کرونا  کالبد شکافی می شوند؟

کالبد شکافی/ به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بسیاری از واحدهای دانشجویان پزشکی عملی است و دانشجویان باید با حضور در دانشگاه ها دوره ها فشرده و متراکم را پشت سر بگذارند. سعید نمکی، وزیر بهداشت به همین دلیل مبالغی را در راستای مبارزه با کرونا به دانشگاه ها اختصاص داد تا لوازم حفاظتی و بهداشتی در اختیار دانشجویان ارائه شود و بسته های بهداشتی بین دانشجویان توزیع شده است.

کالبد شکافی بیماران کرونایی توسط دانشجویان

سیما سادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به این که کالبدشکافی ها در ایران انجام می شود یا خیر و دانشجویان رشته پزشکی در این کالبدشکافی ها حضور دارند یا خیر؟ گفت: از این که کالبد شکافی در ایران می شود خبر ندارم. ممکن است این کار به دلیل پروسه های علمی انجام شود. اما کارورز که می خواهد تمرین کند در این کالبدشکافی ها حضور نخواهند داشت. در کالبدشکافی ها حتما از افراد فوق العاده استفاده می شود. ما هیچ موردی نداشتیم که دانشجو در کالبدشکافی بیمار کرونایی حضور داشته باشد و به نظر نیازی ندارد که دانشجویان در این کالبدشکافی ها باشند. احتمال دارد یکی دو دانشجوی دکترا با رعایت پروتکل ها در آزمایشگاه های کالبد شکافی بیماران کرونا حضور داشته باشند و من از آنها اطلاعی نداشته باشم.

برگزاری امتحانات دانشجویان در کرونا

لاری افزود: قبل از آن که دانشگاه ها بازگشایی شود با معاونان دانشجویی، فرهنگی و روسای دانشگاه ها و معاونان بهداشتی جلسه ای داشتیم و در این جلسه تاکید شد که دانشجویان به محض ورود به دانشگاه ها باید پرسش نامه ای را پر کنند. ضمن آن که نظارت مستمر بر پروتکل ها حاکم باشد. بنابراین دانشجویان نباید برای برگزاری امتحانات با مشکلی روبرو شوند. اماکن عمومی مانند کتابخانه، نمازخانه و... را در خوابگاه ها تعطیل کردیم و حتی پنجشنبه و جمعه برای دانشجویان غذا تهیه کردیم که در آشپزخانه تجمع نکنند. ولی دانشجویان نیز باید مراقب باشند و شوراهای صنفی که متشکل از دانشجویان است می تواند، گزارش عملکرد دانشگاه را به وزارت بهداشت ارائه کند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 574906 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟