چگونه طول عمر خود را افزایش دهیم

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، با رعایت برخی از نکات، می‌توان طول عمر را افزایش داد و همچنین سلامتی بیشتری در طول زندگی به دست آورد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا چند مورد از مهمترین نکات افزایش طول عمر را باهم بخوانیم.

چه خوراکی‌هایی باعث افزایش طول عمر می‌شوند؟

قهوه

نوشیدن هر روزه‌ قهوه باعث می‌شود رگ‌های شما انعطاف پذیرتر بشوند بنابراین نوشیدن قهوه برای سلامتی قلب بسیار مفید است. همچنین نوشیدن قهوه برای کسانی که فشار خون بالایی دارند نیز مفید است و به سلامت آن‌ها کمک می‌کند.

برای آشنایی بیشتر در زمینه تغذیه سالم کلیک کنید.

کلم بروکلی از خوراکی‌های لازم برای افزایش طول عمر

کلم بروکلی به دلیل داشتن آنتی اکسیدان‌ و مواد مغذی دیگری که در دل خود جای داده یکی از بهترین خوراکی‌ها به شمار می‌آید. همچنین کلم بروکلی یکی از قوی‌ترین سلاح‌های ممکن در برابر سرطان است و بنابراین همیشه باید در وعده غذایی شما جایی داشته باشد.

برنج قهوه‌ای

برنج قهوه‌ای در مقایسه با برنج سفید فیبر بیشتری دارد و برای سلامتی و تناسب وزن شما بهتر است. بنابراین استفاده از برنج قهوه‌ای به جای برنج سفید و استفاده از نان‌های سبوسدار به جای نان‌های تهیه شده با آرد سفید یکی از بهترین انتخاب‌ها است.

شکلات از خوراکی‌های لازم برای افزایش طول عمر

خوردن شکلات به خصوص شکلات تلخ برای سلامتی بسیار مفید است. شکلات خواص بی‌نظیری دارد که می‌توان از جمله‌ آن‌ها به کاهش کلسترول و کمک برای غلبه بر استرس اشاره کرد.

سیر

این روزها تقریبا همه از خواص سیر می‌گویند. سیر خواص بی‌شماری دارد که هم برای سلامتی و هم برای افزایش طول عمر بسیار مفید و کاربردی هستند. مصرف سیر باعث می‌شود بدن سم زدایی شود. همچنین سیر خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی یا بیماری‌های عفونی و قارچی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. برای داشتن تنی سالم حتما در آشپزخانه خود چند حبه سیر نگه دارید و از آن‌ها استفاده کنید.

روغن زیتون از خوراکی‌های لازم برای افزایش طول عمر

روغن زیتون طبیعی و خالص نه تنها برای بدن ضرری ندارد بلکه سرشار از چربی‌های سالمی است که برای سلامت مغز و قلب بسیار مفید هستند. روغن زیتون مقدار زیادی آنتی اکسیدان دارد که هم برای جلوگیری و مقابله با سرطان خوب است و هم خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع دوم را کاهش می‌دهد.

رعایت کدام نکات پزشکی به افزایش طول عمر کمک می‌کنند؟

نخ دندان کشیدن از نکات پزشکی لازم برای افزایش طول عمر

ممکن است تصور کنید کشیدن نخ دندان فقط برای سلامتی دندان‌ها و لثه‌ها مفید است و به همین دلیل آن را توصیه کرده‌ایم اما خیر، این همه ماجرا نیست. طبق آخرین تحقیقات نشان داده شده است که باکتری‌های موجود در دهان می‌توانند به داخل رگ‌های خونی راه پیدا کنند و بدین ترتیب سلامت قلب می‌تواند به خطر بیافتد.

15 دقیقه در طول روز ورزش کنید

تقریبا برای همه آدم‌ها، روزانه 15 دقیقه ورزش کردن مقدور است. برای این کار نیازی به باشگاه رفتن ندارید و می‌توانید در خانه و بدون نیاز به وسایل و دستگاه‌های ورزشی، حرکاتی همچون شنا، اسکات، دراز و نشست و... را انجام دهید. این کار نه تنها از میزان استرس‌های روزانه شما می‌کاهد بلکه به سلامت قلب شما نیز کمک می‌کند.

فشار خون خود را کنترل کنید

بالا بودن فشار خون یکی از چیزهایی است که نیاز به مراقبت دارد. مصرف نمک علاوه بر بالا بردن فشار خون باعث نفخ هم می‌شود. در مصرف خوراکی‌هایتان تا جای ممکن سعی کنید نمک را کم کنید.

انجام دادن چه تفریحاتی برای افزایش طول عمر مفید است؟

مدیتیشن کنید

یکی از بهترین و ساده ترین کارهایی که باعث کاهش استرس، افزایش تمرکز و افزایش امید به زندگانی می‌شود داشتن مدیتیشن است. با این کار ساده شما هم به سلامتی جسمانی و هم به سلامت روانی خود کمک مضاعفی می‌کنید. مدیتیشن کردن باعث می‌شود از حجم افکار شما کاسته شود و برای چند دقیقه احساس آرامش داشته باشید و به چیزی فکر نکنید.

میان روز چرت بزنید

افرادی که به طور منظم 30 دقیقه خواب بعد از ظهر داشته‌اند، احتمال مرگ و میرشان بر اثر بیماری‌های قلبی 37 درصد کمتر از افرادی است که تمام روز را بیدار بوده‌اند.

چرت زدن صبحگاهی یکی از عادت‌های مردم ژاپن است و سعی می‌کنند همیشه میانه روز برای تقریبا بیست الی سی دقیقه بخوابند. این کار علاوه بر طول عمر به بهبودی کارکرد مغز انسان هم کمک می‌کند.

آواز خواندن از راهکارهای افزایش طول عمر

آواز خواندن در حقیقت مثل این است که با یک تیر دو نشان بزنید. شما با این کار نه تنها روحیه‌تان بهتر می‌شود بلکه به سبب بارها پر و خالی شدن ریه‌ها، ضربان قلبتان افزایش پیدا می‌کند و خون با سرعت بیشتری در بدن شما به جریان می‌افتد که این مساله برای سلامتی بسیار مفید است. همچنین آواز خواندن باعث کاهش استرس می‌شود و از این رو برای قلب بسیار مفید است.

سوالات متداول

آیا ترک کردن سیگار واقعا روی سلامتی اثر دارد؟

نیکوتین موجود در سیگار باعث می‌شود قند خونتان بالا رفته و ویتامین‌ C بدن به مرور از بین برود. همچنین سیگار به طور جدی بر ریه‌ها اثر می‌گذارد و در نتیجه به قلب و ریه‌هایتان فشار وارد می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 568905 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟