بی توجهی دولت به گرانی ها  / رئیس جمهوری سازمان تعزیرات را فعال کند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا ، این روزها هر هفته شاهد تغییر قیمت اجناس هستیم. تغییری نه به سمت کاهش بلکه به سوی رشد قیمت ها، این در حالی است که میزان  دارایی جیب کارمندان و کارگران هیچ تغییری نمی کند.

افزایش حقوق ها سالانه، تعیین می شود ولی تورم و گرانی ماهانه و بعضا روزانه است . نظارت بر قیمت ها تقریبا به صفر رسیده است . تورم مسیر بحرانی شدن اوضاع را در پیش گرفته است و در این میان در کنار بالا رفتن قیمت ها ، شاهد کم فروشی هم هستیم.

نظارت و کنترل بر بازار چگونه است که چنین هیاهوی بی نظمی برپاست؟ دو نماینده مجلس در به رکنا پاسخ دادند.

دولت کاری به گرانی ها ندارد

ولی داداشی عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این موضوع که هرروز شاهد گرانی اجناس خوراکی و غیر خوراکی هستیم  چرا هیچ تدبیری و کنترلی وجود ندارد گفت : زمانی گفتیم که اگر بنزین گران شود برروی قیمت اجناس تاثیر خواهد گذاشت ، امروز نتیجه آن تصمیمات را می بینیم.

وی ادامه داد: دولت باید تمهیداتی را بیاندیشد تا سازمان تعزیرات که زیر مجموعه اوست نظارت بیشتری داشته باشد تا کالا با قیمت واقعی به دست مردم برسد اما متاسفانه دولت به این موضوع ورود پیدا نمی کند.

بازار کشور متولی ندارد

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بارها  خواهان ایجاد وزارت بازرگانی بودیم که هردفعه نیز مجلس با آن مخالفت کرد تصریح کرد: امروز بازار کشور متولی آنچنانی ندارد و بیشترین فشار برروی مردم است.

داداشی تاکید کرد: اگر وزارت بازرگانی نیز وجود ندارد باید وزارت صنعت، معدن و تجارت که مدرس خیابانی نیز به عنوان قائم مقام تجارت آن است به این مسئله ورود پیدا کند چراکه مردم از مسئولان توقع دارند بنابراین اگر آنها توانایی کار کردن ندارند باید اختیاراتی به استانداران بدهند.

او خاطر نشان کرد: استانداران نیز اگر بخواهند به این مسئله ورود پیدا بکنند به دلیل نداشتن اختیارات، این کار را نمی توانند انجام بدهند.

رئیس جمهوری سازمان تعزیرات را فعال کند

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان اذعان کرد: آقای حسن روحانی باید به شدت سازمان تعزیرات را فعال کند و کالاها را نیز با قیمت مشخص بفروش برسانند. درسته بعضی از کالاها به دلیل عدم صادرات کاهش قیمت داشته اند اما بسیاری از کالاها هرروز بالا می روند بنابراین دولت باید تدبیر ویژه ای در این زمینه کند.

نظارت میدانی بر قیمت ها وجود ندارد

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه  نیز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که با افزایش قیمت اینگونه هفتگی ، به نظر باید  افزایش حقوق هفتگی هم برای مردم در نظر گرفت تا کمرشان زیر فشار تورم نشکند گفت: این دو مسئله با یکدیگر تفاوت دارند اما در کل در یک اقتصاد سالم قیمت کالا باید ثبات داشته باشد که با توجه به تاثیرات کرونا به نظر می رسد که نظارت های میدانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: عدم کنترل بر بازار باعث شده تا فروشندگان نهایت استفاده را از کرونا بکنند و خون مردم را بالا بکشند کمااینکه مردم نیز به هر قیمتی مجبور بودند وسایل مورد نیاز خود را خریداری کنند.

جعفرزاده ایمن آبادی خاطر نشان کرد: دولت باید تدابیری را می اندیشید تا نظارت ها بیشتر شود چرا که به دلایلی اعم از قرنطینه خانگی، عدم تجمع و... امروز شاهد سودجویانی هستیم که به هر قیمتی جیب مردم را خالی می کنند فلذا دولت باید در این بخش به صورت جدی ورود پیدا بکند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پایان تصریح کرد: مردم بعضی از کشورهای دنیا به دلیل افزایش قیمتی که در آن رخ داده است شورش هایی کرده اند بنابراین برای اینکه ما درصد نارضایتی مردم را به حداقل برسانیم نیاز است که اقلام مختلف قیمت های خود را به قیمت اولیه بازگردانند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 564298 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟