از اول فروردین ماه تا پایان تعطیلات نوروزی شهرها قرنطینه شوند

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی رکنا، با وجود آن که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: «خانه امن ترین مکان برای ابتلا نشدن به کروناویروس است.» اما ادارت به کار خود ادامه دادند و تعطیل نشدند انهم به این دلیل که دولت اعتقادی به قرنطینه کردن شهرهای پرخطر نداشت.

مردم از قرنطینه نشدن شهرها گلایه داشتند و دولت روی حرف خود پافشاری کرد و ادارات، سازمان ها، ارگان ها و حتی بخش اداری و اساتید دانشگاه به محل کار خود فراخوانده شدند اما خواست آنها قرنطینه شهرها و تعطیلی ادارات بود.

درچند روز گذشته ،ایتالیا که همچون ایران از کشورهای پر تعداد در  ابتلا به کروناویروس است  اقدام به قرنطینه شهرهای خود کرده و در 2 روز با کاهش چشمگیر آمار مبتلایان مواجه شد.

با توجه به این که چند روز دیگر سال نو و عید باستانی نوروز است و بیش از 90 درصد سازمان و ارگان ها تعطیل هستند دولت می تواند به خواست مردم احترام گذاشته و از تجربه کشورهایی همچون ایتالیا استفاده کند  و شهرها را قرنطینه کند تا سفر و دید و بازدیدها متوقف شود.

مصطفی کواکبیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار رکنا تاکید کرد: مفهوم قرنطینه این است که ورودی و خروجی شهرها بسته شده و فقط اجازه ترددهای ضروری صادر شود. در صورتی که کسی وارد شهری یا از آن خارج نشود، شهر قرنطینه شده است. اگر تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا به این نتیجه برسد باید این اقدام صورت گیرد. اگر ورود و خروج افراد از شهرهای آلوده را ممنوع می کردند شاید با این حجم از شیوع ابتلا به کرونا ویروس روبرو نبودیم. معتقدم نباید با افکار عمومی بازی کنیم. با توجه به اینکه تردد در شهرها در اولین روزهای بهاری ، طبق سنت ایرانیان بیشتر به قصد دید و بازدید و اقدام به سفر است به نظر می رسد از اول فروردین ماه شهرهای پر خطر قرنطینه شوند تا چرخه ابتلا کاهش یابد و مانع سفرهای غیرضروری و دید و بازدید هایی شود که در این شرایط می تواند به افزایش آمار کرونا در کشور بیافزاید.

متخلفان را به مردم معرفی کنیم

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به این که نباید بعضی از سهل انگاری و اهمال کاری ها را پای مردم گذاشت، افزود: این روزها عده ای می گویند که رئیس ستاد مبارزه با کرونا باید رئیس جمهوری باشد. واقعا اگر روحانی رئیس این ستاد باشد تمام مشکلات حل می شود؟ باید بخشی که با ستاد مبارزه با کرونا از ابلاغیه های این ستاد تبعیت نمی کند را به مردم معرفی کنیم. بنابراین باید مدیریت و اقدامات کارشناسی ارتقا یابد و تقصیرات را به گردن مردم نیندازیم.

اقلام ارسالی سازمان جهانی بهداشت کجاست؟

کواکبیان در پاسخ به این سوال که کادر پزشکی کرونایی ها مدعی هستند که اقلام بهداشتی  که از سازمان جهانی بهداشت به ایران فرستاده شده به بیمارستان ها نرسیده است  گفت: سازمان جهانی بهداشت تعدادی کیت، ماسک و اقلام بهداشتی به ایران ارسال کرده است. این اقلام ارسالی در اختیار وزارت بهداشت است. این وزارتخانه اقلام ارسالی را در داروخانه ها توزیع نمی کند بلکه در مراکز بهداشتی - درمانی و بیمارستانی زیرمجموعه توزیع کرده است. باید دید کدام یک از مراکز و بیمارستان ها با کمبود روبرو هستند تا وزارت بهداشت اقلام بیشتری برای این مراکز ارسال کند. اما جای سوال است که اقلام کشف شده از متحکران، کجا توزیع شده است؟ اقلام کشف شده و ارسالی از سازمان بهداشت جهانی در داروخانه ها توزیع نشده است و وزارت بهداشت باید اعلام کند که این اقلام چگونه توزیع شده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 550578 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟