مبارزه خلاقانه معلم جوان شهرکردی با کرونا + فیلم
حجم ویدیو: 7.80M | مدت زمان ویدیو: 00:01:02

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، ویروس کرونا چند هفته ای است که کشور ما را آلوده کرده و تا کنون جان تعدادی از هموطنانمان را گرفته است. دانشگاه ها برای دومین هفته تعطیل شده و ساعت کار ادارات به 8 صبح تا 13 رسیده است. اما در این بین بحث سلامت دانش آموزان بسیار مهم است که به دلیل سفر نرفتن خانواده ها ، تعطیلی آن را یکدفعه اعلام نمی‌کنند.

حال در این و به دلیل ادامه دار شدن تعطیلی مدارس ادامه، جلال الدین صادقی معلم فیزیک متوسطه در شهرکرد برای اینکه دانش آموزانش از درس عقب نمانند با هزنیه شخصی  اقدام به برگزاری آنلاین کلاسهای درسی کرده است .

او در گفت‌وگو باخبرنگار اجتماعی رکنا، درباره نحوه برگزاری کلاس های آنلاین خود گفت: از آنجایی بیشتر کلاس های مدرسه من در پایه 12 است و بچه ها در این پایه کنکور دارند به این فکر افتادم که باتوجه به شرایط فعلی بهتر است که زودتر کلاس های درسی این دانش آموزان را تمام کنیم تا بتوانند برای کنکور درس بخوانند بنابراین از آن روزی که تعطیلی ها را اعلام کردند به این فکر افتادم تا کلاس های مجازی را برگزار کنم.

صادقی ادامه داد: با چند شرکت درباره این مسئله صحبت کردم و قرار شد تا برنامه ای در این زمینه طراحی کنند. در مسیر طراحی ،با مشکلاتی  روبرو شدیم که یکی از آنها این بود که یکسری از دانش آموزان دسترسی به وسایل ارتباطی نداشتند یا دانش زیادی برای استفاده از پلت فرم های پیچیده را ندارند بنابراین به اجبار از ساده ترین پلت فرم استفاده کردیم  تا دانش آموزان مشکلی نداشته باشند .

این معلم شهر کردی تاکید کرد: ساده ترین پلت فرم را آماده کردیم تا بچه ها بتوانند تنها با داشتن یک اینترنت متوسط به صورت آنلاین وصل شوند منتهی این ظرفیت را نیز فراهم کردیم تا اگر دانش آموزی در یک روز به دلیل سرعت اینترنت نتوانست به صورت آنلاین کلاس را دنبال کند این توانایی را داشته باشد که بعدا بتواند فیلم کلاس را دانلود کند.

او تصریح کرد: در دو مدرسه غیر دولتی که تدریس می‌کنم این کار را انجام داده‌ام و هنوز برای مدارس دولتی با آموزش و پرورش استان وارد مذاکره نشده ام. هزینه این کلاس ها نزدیک 6 میلیون تومان شده است که دنبال این موضوع هستیم تا اینترنت دانش آموزان را نصف قیمت کنیم.

صادقی با بیان اینکه اگر وزارت ارتباطات در بحث اینترنت به ما کمک کند ،می‌توانم تمام استان را به صورت آنلاین آموزش دهم تشریح کرد: یعنی اگر وزارت ارتباطات کار ما را تسهیل کند در پایه 11 و 12 میتوانم کلاس ها را برگزار کنم.

بنابراین باید گفت که این کار معلم نمونه ساده ای از مدیریت بحران است. تلفیق مبارک جوانی، خلاقیت، تعهد و مسئولیت پذیری که با استفاده از امکانات حداقلی موجود برای پیشرفت دانش آموزان خود وقتی که بسیاری از مدیران دیگر مرتبط و غیر مرتبط هنوز در مواجهه با ویروس کرونا اقدامی نکرده اند و یا منتظر دستور از بالا هستند صورت گرفته است.

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 547386 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟