برای مقابله با کرونا اماکن ورزشی و استخرها تعطیل شود

به گزارش رکنا ، حجت نظری، عضو شورای شهر تهران در تذکری در صحن شورای اسلامی شهر تهران گفت: آرزوی سلامتی دارم برای همه هموطنان و شهروندان عزیز تهرانی و امیدوارم که مردم عزیز ایران در عافیت و سلامت کامل روزگار بگذرانند.

بهتر بود که امروز می‌توانستیم فضای شورا را طور دیگری پیش ببریم، لازم می‌دانم از حضور خبرنگاران و کارشناسان محترم صمیمانه تشکر ‌کنم که در این جلسه حاضر شدند.

از گزارش آقای حناچی هم تشکر می‌کنم، فارغ‌ از اقدامات شایسته‌ای که انجام شده به نظرم لازم است شهرداری تهران تمهیداتی را اتخاذ کند که بسیاری از خدمات شهر و تا جایی که ممکن است به شکل الکترونیک و غیرحضوری ارائه شود.

من فکر می‌کنم که در شرایط فعلی ما نسبت به تعطیل نکردن امکان و فضاهای عمومی اهمال کاری می‌کنیم و شاید نیاز است که این ویروس را قدری جدی تر بگیریم. عزیزان وزارت بهداشت حتما موضوع را جدی‌تر بگیرند. چرا که ما از برخی از شهرها که در معرض کرونا قرار دارند می‌شنویم که مردم خیلی موضوع را جدی نمی‌گیرند و شاید دلیل آن این باشد که مردم درباره جزئیات و تبعات کرونا اطلاع کافی ندارند.

تشکر می‌کنم از اقدام خوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز وزارت ورزش جوان در تعطیلی سالن‌های تئاتر و سینماها و نیز مسابقات فوتبال. امروز دیدارهای ورزشی بدون تماشاگر و دیدارهای بعدی نیز فعلا تعطیل خواهد بود.

نیاز داریم به پرهیز از حضور در فضاهای عمومی که مانع از گسترش ویروس شویم. بهتر بود جلسه صحن هم به صورت زنده از شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شد، این اتفاق خوبی بود که پیشتر انجام می‌شد و مدتی که انجام نمی‌شود و من تقاضا دارم که این امکان ارتباطی فراهم شود.

سازمان ورزش نیز در گزارشی که ارائه داده اعلام کرد که نسبت به ضدعفونی کردن فضاهای ورزشی اقدام کرده‌است. اما با توجه به اینکه گفته می‌شود امکان انتقال ویروس در فضاهای مرطوب وجود دارد، لازم است که حداقل استخرها و حتی اگر ممکن است اماکن ورزشی شهرداری هم تعطیل شوند.

وزارت بهداشت نیز اطلاع داده که آمادگی توزیع ماسک و ... را دارد، می‌خواهم تقاضا کنم که شرکت شهروند هم این آمادگی را داشته باشد که در صورت تامین ماسک و دیگر مواد از سوی وزارت بهداشت به عنوان واسطه، محلی را برای فروش و توزیع این محصولات با قیمت مصوب در نظر بگیرد تا شهروندان درگیر سودجویی و قیمت‌های متفاوت نشوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 با انجام موارد زیر می توانید خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهید:

• دستان خود را حداقل به مدت 20 ثانیه با صابون و آب بشویید.

• از دست زدن به چشم ، بینی یا دهان خودداری کنید.

• از تماس نزدیک با افرادی که مریض هستند خودداری کنید.

• هنگام سرفه یا عطسه دهان خود را با یک دستمال بپوشانید ، سپس دستمال را درون سطل زباله بیندازید.

• اشیاء و سطوحی که اغلب لمس می شود را تمیز و ضد عفونی کنید.

• اگر بیمار هستید و فکر می کنید ممکن است علت آن مسافرت به منطقه آلوده به ویروس کرونا یا تماس با شخصی باشد که در آنجا بوده است ، باید به یک پزشک اطلاع دهید و به دنبال درمان زودهنگام باشید.

چگونه از دیگران در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم ؟

اگر علائمی مانند سرماخوردگی دارید ، با انجام موارد زیر می توانید از دیگران محافظت کنید

• در حالی که بیمار هستید در خانه بمانید.

• از تماس نزدیک با دیگران خودداری کنید.

• هنگام سرفه یا عطسه ، دهان و بینی خود را با یک دستمال بپوشانید ، سپس دستمال را درون سطل زباله ریخته و دستان خود را بشویید.

• اشیاء و سطوح را تمیز و ضد عفونی کنید.

کدخبر: 545512 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟