دسترسی اعضای شورای شهر به سامانه اطلاعاتی املاک قبل از انقلابی بسته شد/ پس از جنجال فروش عمارت اقدسیه + عکس

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، اطلاعاتی از ملک های قبل از انقلابی و قاجاری در سامانه شهرداری وجود ندارد. اما برای ملک عمارت اقدسیه در دهه ۷۰ پایان کار به نام لیلا فریدی صادر شده است و از قاعده املاک قبل از انقلاب مستثنی شده و باید سامانه آن را باز کند. اما در حال حاضر سامانه دسترسی برای معاونت شهرسازی و معماری و همچنین اعضای شورای شهر تهران بسته است.

حجت نظری، عضو شودای شهر تهران در این مورد گفت: روز جمعه بازدیدی‌از  عمارت اقدسیه که فروش آن در چند روز گذشته جنجال در فضای رسانه ای ایجاد کرده است و انتقاداتی را به همراه داشته است داشتم.شواهد نشانگر این است که یک اراده ای پشت فروش این عمارت وجود دارد   که متاسفانه این موضوع بسیار مجهول است. خیلی واضح است کسانی دنبال این هستند چیزی به فروش نرسد، نمی‌تواند از عدم فروش آن منفعتی داشته باشند.

عضو شورای شهر تهران درادامه با بیان اینکه  دیروز از سامانه طرح تفصیلی مخواستم اطلاعات املاک را دریافت کنم و متوجه شدم دسترسی به اطلاعات این سامانه برای  اعضای شورای شهرمحدود شده است گفت : وقتی مشاهده  کردم که دسترسی بنده بسته شده است از آقای سالاری خواستم وارد سامانه شود که متوجه شدیم دسترسی ایشان نیز بسته است و به طور کل اعضای شورای شهر نمی توانند دیگر اطلاعات املاک قبل از انقلاب و زمان قاجار را در اختیار داشته باشند. این موضوع نیز به ابهامات  معامله عمارت اقدسیه اضافه شد .

وی در پایان تاکید داشت : در این روزها با پررنگ شدن خبر عمارت اقدسیه ،اتفاقات خبری  در فضای مجازی رقم خورده است  تا موضوع را به طور دیگری جلوه دهند که  شورای شهر باید  به صورت جدی به این موضوع ورود کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

سامانه شهرداری

سامانه شهرداری

کدخبر: 538228 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟