دهکده‌ای با نام "مافی دووه" در جنوب غنا محل زندگی حدود ۵۰۰۰ نفر است که تقریبا هیچ یک از آن‌ها در این دهکده بدنیا نیامده اند. از آنجا که طبق اعتقادات قدیمی زایمان زنان در این دهکده اهانت به خدا به شمار می‌رود زنان باردار مجبور هستند تا با ترک دهکده نوزادان خود را در روستا‌های اطراف به دنیا آوردند.

مانند سایر جوامع سنتی غنا، ساکنان دهکده مافی دووه نیز دارای رسوم و سنت‌های ویژه خود هستند. اما در میان تابو‌هایی که تاثیر آنچنانی بر زندگی ساکنان این دهکده نداشته است آن‌ها دارای سه قانون مهم هستند که آن‌ها را در جهان منحصر به فرد کرده است. یکی از آن‌ها این است که زمانی که شما وارد این دهکده می‌شوید هیچ حیوانی را در آن پیدا نمی‌کنید.

به جز پرندگان وحشی که در آسمان پرواز می‌کنند هیچ پرنده یا پستانداری روی زمین در این روستا یافت نمی‌شود. پرورش هر نوع جانوری در این دهکده ممنوع است. این قانون زمان طولانی است که اجرا می‌شود. جالب اینکه آوردن حیوانات و سلاخی آن‌ها در یک روز خاص مجاز است، اما هیچ فردی اجازه پرورش حیوانات را ندارد.

دومین موردی که در این دهکده توجه هر تازه واردی را به خود جلب می‌کند این است که در آن قبرستان وجود ندارد. هنگامی که فردی در این دهکده دچار مرگ می‌شود برای خاکسپاری به روستا‌های مجاور منتقل می‌شود. سومین مورد عجیب در این دهکده این است که هیچ یک از ساکنان دهکده در آن به دنیا نیامده اند. از آنجا که زایمان در این دهکده تابو است زنان با رسیدن به زمان زایمان دهکده را ترک کرده و به دهکده‌های مجاور یا شهر‌های اطراف نقل مکان می‌کنند. بنا به قانون حاکم در دهکده آن‌ها مجبور هستند تا جدا شدن بند ناف نوزاد در آنجا بمانند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 465820 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟