قلق زندگی و خطر هله هوله های قر و قاطی

جایی که می رویم نگاهش به این طرف و آن طرف می چرخد وبعد گیر می دهد که باید حدومرزها را رعایت کنم .

اعصابم را خرد کرده است واگر به خودم باشد یک لحظه امان نمی دهم و طلاقم را می گیرم . اما پدرم از شوهرم دفاع می کند و می گوید من مقصرم و باید بروم زندگی کنم.

زن جوان دل پردردی از زندگی سرد و بی روح خود دارد و سردرگم و حیران شده است.

اما شوهر او هم دل پردردی دارد. می گوید بارها و بارها به خاطر نوع لباس پوشیدن و حرکات و رفتار همسرم به او تذکر داده ام که کمی بیشتر رعایت کند . از هردری وارد شده ام تا بلکه به خواسته و نظر من هم توجه داشته باشد ولی او ... .

پدر این زن جوان هم حرف هایی دارد. محکم و جدی پشت سر دامادش ایستاده ومی گوید :دخترم بلد نیست چجوری زندگی کند ،احترام خانواده شوهرش را نگه نمی دارد و ... .

مرد میان سال که دغدغه دارد معتقد است دامادش هم راه و رسم زن داری بلد نیست و می خواهد با لج و لج بازی شریک زندگی اش را سر راه بیاورد.

حکایت این زندگی های آشفته مانند افرادی است که هله هوله های قروقاطی را می خورند و پرخوری می کنند و بعد هم دنبال قرص معده می گردند و حال جسمی شان به هم می ریزد.

آ نچه پدر این زن جوان از دختر و دامادش می گوید حرف حساب است.

اگر این زوج جوان راه بلد مسیر زندگی خود بودند دچار خیلی از مشکلات نمی شدند. آنها حتی بعد از رویارویی با اختلاف نیز به فکر نیفتادند که باید راه حل منطقی و درستی برای مدیریت زندگی خودپیدا کنند.

مرد جوان در تعریف و تمجید از خود می گفت در کارهایش بسیار منظم و مقید است . او مثال می زد که لباس بدون اتو نمی پوشد و خودروی خود را همیشه به کارواش می برد و ... .

همه این کارها خوب و پسندیده است . اما چرا او زندگی اش را نظافت نکرد و راهی برای اتو پوش کردن آن نیافت.

برای نظافت و تمیزی بنای زندگی نمی توان از تهدید و خشونت و خط و نشان و لج بازی و ناسازگاری نتیجه گرفت.

هرکاری قاعده و قانون خودش رادارد و باید قلق مختص پیشبرد کار را پیدا کرد. این یک اصل مهم و اساسی است.

اگر چه ریشه یابی این گونه مشکلات و مسائل در زندگی یک زوج جوان نیاز به مطالعه و بررسی کارشناسی دقیق دارد و به قول معروف نمی توان یک تنه به قاضی رفت اما آنچه در نگاه اول به نظر می رسد این که هرکس باید داشته ها ،امکانات و توانمندی های خود را بشناسد و قدرشناس نعمت های خدا باشد تا شرایط زندگی اش را مطلوب و شایسته مدیریت کند.

گاهی افراد آن قدر مشغول خودشان می شوند که فقط می خواهند دنیا و زندگی شان را از دید خودشان ببینند و حس کنند.

آ نها اگر بتوانند لحظه ای بیاندیشند و از دریچه دید اطرافیان خود (همسر،پدر،مادروفرزند) بنگرند بهتر خواهند توانست شنونده خوبی بوده و شرایط را درک کنند.

در این صورت حرف ها ،گفته ها و خواسته ها و نظرات شان برای حل اختلاف ها و رفع نقص ها و ضعف ها بهتر شنیده و پسندیده خواهد شد.

باید نعمت ها و داشته ها و توانمندی های خود را پاس بداریم ومراقب باشیم به خاطر برداشت های غلط از خود دچار غرور و خودبرتربینی نشویم.

حضرت علی (ع)در نهج البلاغه تاکید می کنند :

چه بسیارند کسانی که به سبب نعمتی که به آنها داده شده در غفلت فرو می روند و به سبب پرده پوشی خدا بر آنها مغرور می گردند و بر اثر تعریف و تمجید از آ نان ،فریب می خورند و خداوند هیچ کس را به چیزی مانند مهلت دادن و (ادامه نعمت ها و ترک عقوبت) آزمایش نکرده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 461075 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟