مسئول مرکز مطالعات تحقیقات زنان حوزه علمیه قم گفت: تربیت آموزش جنسی نیاز جامعه است، اما اختلاف دیدگاه اصلی در سند ۲۰۳۰ اهداف و ادبیات آموزش‌های جنسی مطرح شده در این سند است.حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا زیبایی نژاد مسئول مرکز مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم در نشست بحران جنسی در ایران گفت: جامعه امروز در حال تحول است و به سمت خود محوری و خود آیینی می‌رود.

زیبایی نژاد تصریح کرد:به علاوه گفتار لیبرال در حال نهادینه شدن در جامعه است.

وی با بیان اینکه به تعبیری عقلانیت‌های جدیدی در حال ظهور در جامعه است، عنوان کرد: پرسش‌های نسل جوان نشان دهنده تغییر جامعه و حرکت به سوی خود محوری است.

مسئول مرکز مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم با توضیح درباره حرکت جامعه به سوی خود آیینی توضیح داد: یعنی آن وجوهی از دین که مزاحمتی برای کسی درست نمی‌کند به طور عادی در جریان است، اما وجوهی که با محور‌های افراد همخوانی ندارد از دستور کار خارج شده و افراد تمایل به خود آیینی دارند.

وی افزود: یکی از مهمترین علل این امر غربزدگی و پیروی از فرهنگ غربی است.

زیبایی نژاد با بیان اینکه در زمینه جنسی تحولات زیادی در کشور در حال رخ دادن است، عنوان کرد: در زمینه تحولات امر جنسی مسئله‌ای که فعلاً اهمیت دارد آموزش جنسی است.

وی عنوان کرد: تربیت و آموزش جنسی نیاز جامعه است و نمی‌توان آن را انکار کرد، اما باید توجه داشت و در زمان و مکان مناسب این آموزش را اجرا کرد.

وی در خصوص سند ۲۰۳۰ نیز توضیح داد: بحث آموزش‌های جنسی که در سند ۲۰۳۰ مطرح است قسمت‌هایی از آن آموزش‌های عام است که در این موضوع جای بحثی نیست. چرا که همانطور که گفته شد آموزش جنسی نیاز جامعه است، اما در زمان مناسب باید اجرا شود.

زیبایی نژاد تصریح کرد: در سند ۲۰۳۰ موضوعی که باعث اختلاف دیدگاه و مشکل اصلی ما است، اهداف و ادبیات تربیت جنسی است که در این سند عنوان شده است.

در ادامه این نشست محمدرضا برومی مسئول کارگروه خانواده با ارائه آمار‌هایی از وضعیت فعلی ازدواج و طلاق در کشور عنوان کرد: حدود ۵.۵ میلیون نفر از پسران ۲۰ تا ۳۵ سال جامعه مجرد هستند به علاوه شش و نیم میلیون نفر از دختران ۱۵ تا ۳۰ سال نیز در همین شرایط هستند.

برومی ادامه داد: ۱۳ میلیون مجرد قطعی، چهار میلیون زن بیوه، ۳.۲ میلیون پسر ۱۵ تا ۲۰ سال مجرد نیز در جامعه وجود دارند که این آمار‌ها نشان می‌دهد مجموعا ۲۰ میلیون نفر در کشور برای تامین نیاز جنسی خود دچار مشکل هستند.

وی با ارائه آماری از دانش آموزان نیز تصریح کرد: بر اساس بررسی که سال ۹۴ انجام شد یک سوم پسران و ۲۷ درصد دختران دانش‌آموز تجربه رابطه جنسی دارند.

برومی با اشاره به آمار مرکز مشاوره دانشگاه‌های کشور که در سال ۹۶ بر روی دانشجویان نیز تحقیقی انجام داد، خاطرنشان کرد: این بررسی نشان داد حدو. ۱.۴ درصد پسران و ۱.۵ درصد دختران نیز پیش از ازدواج رابطه جنسی را تجربه کرده اند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 442333 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟