میترا طیبی امروز در شهرکرد گفت: تتو بدن در آرایشگاه منع شده و این کار ممنوع است، اما تتو‌هایی در حد ابرو، خط چشم، خط لب و... مجاز است.

متخصص بهداشت محیط با اشاره به اینکه به هر جهت تتو، وارد کردن یک ماده شیمیایی به بدن است و احتمال خطر در آن زیاد است، افزود: فلزات سنگین در رنگ‌ها مورد استفاده در تتو بسیار زیاد است و ماندگاری این رنگ‌ها بر روی پوست باعث آسیب می‌شود؛ حتی ممکن است در بعضی از این رنگ‌های غیرمجاز رنگ‌هایی که برای رنگ‌آمیزی خودرو و رنگ‌هایی که در چاپگر‌ها استفاده می‌شود نیز وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه چند رنگ مورد تأیید وزارت بهداشت بوده که بیشتر بر پایه رنگ‌های گیاهی است و مواد شیمیایی و سموم آن‌ها پایین‌تر است، ادامه داد: به هر حال این رنگ‌ها یک ماده اضافه است که وارد بدن می‌شود.

وجود دستگاه‌های تقلبی تتو در بازار

طیبی با تأکید بر اینکه رنگ‌هایی که در حال حاضر برای تتو استفاده می‌شود ایمنی بالایی ندارند، عنوان کرد: در زمینه تتو دو مورد وجود دارد، یکی رنگ‌های مورد استفاده و دیگری دستگاه‌هایی که برای این کار استفاده می‌شود، این دستگاه‌ها مورد تأیید وزارت بهداشت هستند و مجوز استفاده از آن را برای فردی که این کار را انجام می‌دهد صادر شده است.

متخصص بهداشت محیط به وجود دستگاه‌های تقلبی تتو در بازار Store اشاره و اضافه کرد: در انجام تتو نفوذ سوزن در پوست بسیار مهم است؛ همچنین آسیب ندیدن لایه‌های مختلف پوست و میزان رنگی که وارد بدن می‌شود نیز از دیگر مسائل مهم در این کار است.

وی تصریح کرد: تتو روی پوست افرادی که بیماری‌های واگیردار مثل ایدز HIV یا هپاتیت دارند باعث سرایت آن به دیگران می‌شود و این کار برای افرادی که دچار دیابت Diabetes یا عدم انعقاد خون هستند، می‌تواند مخاطره‌آمیز باشد؛ این بیماری‌ها هیچگونه نشانه ظاهری ندارند و تنها با معاینه پزشک Doctor تشخیص داده می‌شوند.محیط استریل و رعایت نکات بهداشتی در انجام تتو بسیار مهم است

طیبی تصریح کرد: اگر شخصی که تتو انجام می‌دهد نکات بهداشتی را رعایت نکند یا برای انجام تتو از سرسوزن‌های تقلبی استفاده کند، باعث بروز مشکلاتی می‌شود و ممکن است از ته این سوزن‌ها خون و رنگ از فردی به فرد دیگر انتقال پیدا کند.

متخصص بهداشت محیط با بیان اینکه محیط استریل و رعایت نکات بهداشتی در مکانی که تتو انجام می‌شود بسیار مهم است، تأکید کرد: در حال حاضر در آرایشگاه‌ها یک اتاق ایزوله مثل اتاق عمل وجود دارد و آرایشگری که قرار است این کار را انجام دهد حتماً باید این اتاق که مجهز به اشعه UV است را تعبیه کرده و پک‌های یکبار مصرف جداگانه برای هر مشتری استفاده شود.

آرایشگاه‌های مردانه به هیچ عنوان مجوز انجام تتو را ندارند

وی با تأکید بر اینکه آرایشگاه‌های مردانه به هیچ عنوان مجوز انجام تتو را ندارند، افزود: تنها آرایشگاه‌های زنانه هستند که در حد تتو ابرو و صورت انجام می‌دهند، اگرچه ممکن است این آرایشگاه‌ها به صورت غیرمجاز تتو بدن را نیز انجام دهند، اما در حال حاضر فقط مجوز تتو صورت صادر شده است.

انجام هرگونه تتو بدن برای مردان، غیرقانونی و غیرمجاز است

طیبی با بیان اینکه اگر موردی از تتو بدن به ویژه برای مردان انجام می‌شود غیرمجاز و زیرزمینی است، ادامه داد: دستگاه‌های تتو روی بدن با تتو روی صورت تفاوت بسیار دارد، چراکه باید حجم بیشتری از مواد رنگی را وارد بدن کند، به همین دلیل قدرت دستگاه باید بالاتر و تعداد سوزن‌های موجود در کاتریج‌های دستگاه تتو بدن بسیار بیشتر باشد.

بازرس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ مورد تأیید شده انجام تتو بدن چه زنان و چه مردان نداریم، اگر موردی از تتو بدن انجام شود همگی زیرزمینی و غیرمجاز است.

پاک کردن تتو هم یک نوع تتو با رنگ‌های بی‌رنگ است

وی اضافه کرد: پاک کردن تتو خود یک فرایند دیگری است که با استفاده از رنگ‌های بی‌رنگ که روی رنگ اصلی زده می‌شود انجام می‌گیرد در واقع پاک کردن تتو هم یک نوع تتو است که با رنگ‌های بی‌رنگ انجام می‌شود و قطعاً نمی‌تواند بدون خطر باشد.

طیبی تصریح کرد: گفته می‌شود برای پاک کردن تتو تزریق رنگ در سطح عمقی‌تری صورت می‌گیرد، تا جایی که پوست زخم شود و این زخم شدن پوست باعث می‌شود رنگ تتو از زیر پست خارج شود.

بازرس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد در پایان مطرح کرد: بی‌شک با مراکز زیرزمینی که تتو انجام می‌دهند برخورد می‌شود؛ در سال گذشته با حدود ۱۵ آرایشگاه متخلف که مجوز انجام تتو نداشتند یا با دستگاه‌ها و رنگ‌های غیرقانونی تتو انجام می‌دادند برخورد صورت گرفته، پلمب شده و به مراجع ذی‌صلاح معرفی شدند، همچنین تعداد زیادی دستگاه و رنگ غیرمجاز تتو جمع‌آوری شد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

دستگیری 31 مفسد اقتصادی که بانک‌ها را غارت کردند

قطع برق در بهشت زهرا 200 جنازه را بلاتکلیف کرد!

عروسک های بی حیا جایگزین عروس های واقعی مردان مجرد شدند! + عکس

این جوان را می شناسید؟ او اتوبوس هایBRT و مترو تهران را نا امن کرده بود + عکس چهره باز

انتقام دخترانه از نامزدی که دیگر به مردها شباهتی نداشت !+عکس

تجاوز معلم خصوصی به دختر دانش آموز هنگام تدریس / مادر ناگهان داخل اتاق شد و شوکه شد

دانشجوی پزشکی متاهل وقتی از مسافرت برگشت با صحنه ناجوری در اتاق خوابش روبرو شد+عکس

تجاوز به دختربچه 6 ساله توسط یک کودک بزرگتر!

تجاوز به این 3 زن زیبا توسط مردی خاص!+عکس

6 مرد مخوف در قهوه خانه سلطان آباد چه عهدی بستند؟! + عکس

عجیب اما واقعی / عمه رئیس ساواک تحت حمایت کمیته امداد بود!

ممدخان شرور معروف دستگیر شد

این مردعاشق بو کردن کفش زنان و دختران بود/ پلیس او را دستگیرکرد+عکس

نقش پزشکان برج ساز در مافیای زمین تهران !

خیانت عروس 14 ساله به خاطر پسر تبریزی به داماد بی نوا

 

کدخبر: 401886 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟