عجیب ترین خودروی نامتقارن DS رونمایی شد+ فیلم
حجم ویدیو: 7.79M | مدت زمان ویدیو: 00:00:50

به گزارش رکنا، سیتروئن (Citroen) شرکتی است که هرگز از متفاوت بودن فرار نکرده است. در دهه ۱۹۵۰ زمانی که خودروسازهای آمریکایی در حال ساخت مدل‌های قدرتمند و عظیم‌الجثه بودند، سیتروئن خودروی DS را به بازار عرضه کرد که هنوز هم حاضر زیبا و جذاب است. خوشبختانه خودروساز فرانسوی پس از استقلال از برند مادر خود، باز هم به دنبال انجام متفاوت کارها است و با استفاده از خودروی مفهومی جدید DS ایکس ای-تنس (DS X E-Tense)، قصد دارد دوست‌داران صنعت خودرو را شگفت‌زده کند. این خودروی مفهومی یک محصول تمام الکتریکی محرک جلو است که شکل نامتقارنی دارد.

منظور از نامتقارن بودن، حالتی شبیه به پلاک نامتقارن لندرور دیسکاوری نیست؛ بلکه باید کمی فکر خود را در اقیانوس تخیلات غرق کنید تا بتوانید به عمق شگفتی این خودروی مفهومی پی ببرید. البته خودروی الکتریکی DS ایکس ای-تنس یک تمرین طراحی است و به نظر نمی‌رسد که بتوان به‌راحتی آن را وارد مرحله ساخت کرد. البته اگر DS قصد داشته باشد واقعا این کار را انجام دهد، چاره‌ای جز استفاده از بدنه فیبر کربنی ندارد.

خودروی مفهومی جدید DS تلاش می‌کند تصویری از خودروهای آینده در سال ۲۰۳۵ ارائه دهد؛ با توجه به این‌که بسیاری از افراد علاقه زیادی به استفاده از طرح‌های چرم، چوب و فلز واقعی در داخل خودرو دارند، مفهومی DS ایکس ای-تنس مقادیر زیادی از این مواد را در خود جای می‌دهد. البته یکی از مهم‌ترین عناصر این خودروی مفهومی فرمان است که در کنفرانس مطبوعاتی با عبارت «عنصری حاکی از اشتیاق به سواری» توصیف می‌شود.

کدخبر: 812603 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟