تصویر لو رفته از خفن ترین فورد 2020

اگر با خود فکر کنید که اکسپلورر جدید تنها یک فیس لیفت از نسل فعلی است شما را سرزنش نخواهیم کرد اما خب این خودرو جدید است. اصلی‌ترین دلیل این موضوع نمای جلویی است که ما را به یاد نسخه‌ی قدیمی‌تر یکی از قوی‌ترین رقبا یعنی تویوتا هایلندر 2011 فیس لیفت می‌اندازد.جدای از نمای جلو و تناسبات ابعادی متفاوت که در ادامه شرح داده می‌شوند، نسل جدید اکسپلورر دارای ستون D گیراتر و عناصر طراحی زاویه‌دارتری در عقب است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به چراغ‌های سه‌بعدی جمع و جورتر اشاره داشت.

اما بد نیست به کابین هم اشاره‌ای بکنیم. با توجه به تصویر منتشر شده می‌توان انتظار طراحی تیزتر برای داشبورد و دیگر قطعات همچون پانل روی درب‌ها را داشت. همچنین به نظر می‌رسد یک صفحه لمسی بزرگ و تبلت مانند نیز بالای کنسول مرکزی نصب شده است.

این خودرو احتمالاً از جدیدترین نسخه‌ی سیستم اطلاعات سرگرمی Hobby فورد و بسته‌ی کاملی از ویژگی‌های ایمنی فعال که کوپایلوت 360 خوانده می‌شود سود خواهد برد. از جمله تجهیزات این پکیج می‌توان به ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران پیاده، هشدار نقاط کور، حفظ خودرو بین خطوط، دوربین دنده‌عقب و نوربالای خودکار اشاره کرد.

با توجه به بیانیه‌ی فورد در زمان معرفی خودروی پلیس Police اینترسپتور هیبرید 2020 که نسخه‌ی مخصوص پلیس از اکسپلورر می‌باشد، فضای کابین این شاسی‌بلند سه ردیفه نسبت به نسل پیشین تغییری نکرده اما فضای بار بهبود یافته است.

اگر دقت کرده باشید در بالا گفتیم اکسپلورر جدید تناسبات ابعادی جدیدی خواهد داشت که دلیل آن استفاده از طراحی دیفرانسیل عقب و پیشرانه‌ای با نصب طولی است که نتیجه‌ی آن اصلاح نسبت داشبورد به اکسل و اورهنگ های کوتاه‌تر می‌باشد. نسل جدید این شاسی‌بلند از پلتفرم CD6 مشترک با لینکلن آویاتور 2019 سود می‌برد.

باور بر این است فورد اکسپلورر 2020 به دو صورت دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک عرضه خواهد شد و دارای پیشرانه‌های 4 سیلندر 2.3 لیتری توربو، 6 سیلندر 3.3 لیتری، 6 سیلندر 3.3 لیتری هیبرید و 6 سیلندر 3 لیتری اکوبوست خواهد بود. احتمالاً نسخه‌ی ST این شاسی‌بلند با پیشرانه‌ی 3 لیتری توربوی حدود 400 اسبی عرضه خواهد شد. این پیشرانه‌ها با گیربکس 10 سرعته اتوماتیک همکاری خواهند کرد.

این کلاس خودرویی پر از رقبای قدرتمند بوده و محصول جدید فورد باید به مصاف شورولت تراورس، بیوک انکلیو، داج دورانگو، تویوتا هایلندر، مزدا CX-9، فولکس‌واگن اطلس و سوبارو ایسنت برود.

اکسپلورر 2020 از نیمه اول سال آینده وارد بازار Store می‌شود هرچند نمی‌دانیم آیا شاهد رونمایی آن در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس خواهیم بود یا اینکه دیترویت میزبانش خواهد بود.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 438948 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟