زوتی چینی به آمریکا راه پیدا می کند

شرکت چینی زوتی اعلام کرده است که قصد دارد به اولین خودروساز چینی تبدیل شود که محصولات خود را در بازار ایالات‌متحده عرضه می‌کند. بدین منظور سازندهٔ چینی برنامه‌هایی را برای حضور در آمریکا آغاز کرده است. زوتی برای راه‌اندازی بخش آمریکایی خود با هولدینگ اتومبیل HAAH که دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا واقع شده است همکاری می‌کند. این شرکت چینی فعلاً مشخص نکرده است که کدام‌یک از محصولاتش را در آمریکا عرضه خواهد کرد اما تأیید شده که ورود زوتی به این بازار با کراس‌اوورها خواهد بود. به گفتهٔ زوتی، توسعه و مهندسی این مدل‌ها در حال انجام است و اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، فروش آن‌ها از سال 2020 در ایالات‌متحده آغاز می‌شود.

وب‌سایت HAAH نیز درحالی‌که از تعیین محصولاتی از زوتی که در آمریکا عرضه می‌شوند خودداری کرده، گفته است که این شرکت چینی هم‌اکنون در حال توسعهٔ چند مدل جدید است که تا سال 2022 به بازار عرضه می‌شوند و یکی از این مدل‌های جدید، اولین محصولی خواهد بود که از سه‌ماههٔ چهارم سال 2020 راهی بازار آمریکا خواهد شد. بااین‌حال انتظار می‌رود کراس‌اوورهای T600 و T700 محصولات احتمالی زوتی در آمریکا باشند. زوتی هم‌اکنون به دنبال ایجاد نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده است و به گفتهٔ مدیرعامل HAAH آقای «دوک هِیل»، فرایند ایجاد شبکهٔ فروش و خدمات زوتی در آمریکا آغاز شده است.

هرچند زوتی به‌اندازهٔ دیگر خودروسازان چینی مثل چانگان، چری و جیلی شناخته‌شده نیست اما این شرکت در دنیا با کپی‌هایش به شهرت رسیده است. ازجملهٔ این کپی‌ها می‌توان به مدل SR9 اشاره کرده که کپی پورشه ماکان محسوب می‌شود یا مدل دامای X7 که از روی کانسپت فولکس‌واگن کراس‌بلو کپی شده است. مدل T700 که احتمال حضور آن در بازار ایالات‌متحده مطرح شده نیز تا حدودی کپی رنجروور محسوب می‌شود. این خودرو یک کراس‌اوور میان سایز است که در نمایشگاه شانگهای 2017 رونمایی شد. T700 با یک پیشرانهٔ 1.8 لیتری توربو و دو نمونهٔ 2 لیتری توربو عرضه می‌شود که به ترتیب 177، 190 و 220 اسب بخار قدرت دارند. قیمت این کراس‌اوور در چین از 106,800 یوآن معادل 15,400 دلار آغاز می‌شود.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 436578 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟