لوکس ترین  لوگوی کادیلاک رونمایی شد+عکس

در زمان‌های نه چندان دور خودروها معمولاً توسط سازنده‌های خود شناخته می‌شدند؛ مثلاً به لندروورها یا شورولت های چند دهه قبل فکر کنید؛ اما هم‌اکنون نام خودرو به اندازه‌ی سازنده اهمیت دارد؛ و البته امروزه شاهد این هستیم که حتی پیشرانه‌ها نیز با نام‌های خودشان شناخته می‌شوند.

یکی از شاخص‌ترین خودروسازان از نظر پیشرانه‌ها کادیلاک است که بخاطر پیشرانه 8 سیلندر نورث استار دهه 90 میلادی شناخته می‌شود. هم‌اکنون هم پیشرانه جدیدی توسط این خودروساز آمریکایی معرفی شده که نام آن “بلک وینگ” می‌باشد و وظیفه‌ی آن به حرکت درآوردن جدیدترین نسل از محصولات پرفورمنس این برند خواهد بود. اولین محصول از این خانواده CT6-V جدید است. این پیشرانه به منظور هویت خاص خود از لوگوی ویژه ای هم بهره‌مند شده است.

GT Authority فهمیده این لوگو در اداره ثبت اختراعات و مالکیت معنوی آمریکا برای استفاده در پیشرانه‌ی خودروها، محصولات اسپورت و کاربردی، تراک ها و ون‌ها ثبت شده است.

برخلاف پیشرانه‌ی همی، پیشرانه بلاک وینگ کادیلاک از نوع 8 سیلندر 4.2 لیتری توئین توربو است. این پیشرانه در خودروی CT6-V قدرت 550 اسب بخاری و گشتاور 850 نیوتون متری داشته و بسیار بیشتر از قدرت تولیدی نورث استار می‌باشد. پیشرانه قدیمی نورث استار در مدل STS-V خروجی 469 اسبی و گشتاور 595 نیوتون متری داشته است.

البته نمی‌دانیم که این لوگو کجا ظاهر می‌شود. شاید آن را در پیشرانه‌ی پنهان شده زیر کاپوت و یا روی برخی قطعات خودرو همچون صندوق‌عقب، گلگیر جلو و یا داخل کابین ببینیم؛ اما هویت ویژه ای که کادیلاک برای این پیشرانه تدارک دیده پیشنهاد می‌کند این قلب Heart آهنین تنها مختص سدان لوکس و جدید این برند نخواهد بود.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 435933 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟