سرعت خیره کننده بوگاتی شیرون/450 کیلومتر بر ساعت می تازد

بسیاری بر این باورند که بوگاتی شیرون می‌تواند به حداکثر سرعتی در حدود 480 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند اما فعلاً هیچ‌کس نمی‌تواند این ادعا را ثابت کند زیرا حداکثر سرعت این هایپرکار به‌صورت الکترونیکی روی 420 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. همچنین متأسفانه ثبت رکورد جدید سرعت نیز برای این شرکت در اولویت قرار ندارد.

بااین‌حال، مدیر اجرایی بوگاتی آقای «استفان وینکلمن» معتقد است که شیرون می‌تواند به سرعتی خیلی بیشتر از آنچه که در حال حاضر امکان‌پذیر است دست پیدا کند اما ثبت رکورد سرعت جدید معنی چندانی ندارد. وی در این رابطه گفته است:

من فکر می‌کنم شیرون بتواند به‌سادگی به سرعت 440 یا 450 کیلومتر بر ساعت دست یابد ولی ما آزمایشی در این رابطه انجام نداده‌ایم. این کار سختی برای ما نیست ولی فعلاً ضرورتی برای انجام آن نمی‌بینیم

به گفتهٔ وینکلمن، بوگاتی قصد دارد بجای حداکثر سرعت، روی هندلینگ و زمان پیست تمرکز کند و مدل دیوو که اخیراً معرفی شده دقیقاً آنچه که بوگاتی می‌خواهد روی آن تمرکز کند را نشان می‌دهد. به همین خاطر، پکیج آئرودینامیکی دیوو ارتقاء پیدا کرده که این موضوع حداکثر سرعت آن‌را از 420 به 380 کیلومتر بر ساعت کاهش داده اما در عوض عملکرد خودرو در پیست بهبود پیدا کرده است.

وینکلمن در ادامه اضافه کرده است:

حداکثر سرعت تنها بخشی از عملکرد یک خودرو است اما چیزی که بیشتر برای یک هایپراسپرت اهمیت دارد، عملکرد بالا در پیچ‌ها و پیست‌ها است. ما در دیوو باید بین حداکثر سرعت و عملکرد بهتر در پیست تصمیم می‌گرفتیم و نهایتاً گزینهٔ دوم را انتخاب کردیم که به نظر درست می‌رسد؛ بنابراین حداکثر سرعت مطلق فعلاً در دستور کار ما نیستاخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 435019 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟