بنتلی؛ خودرویی متفاوت با نهایت دقت و ظرافت

در سال 1919 آقای والتر اوون (W.O.) بنتلی کمپانی خود را با هدفی واضح تأسیس کرد: ساخت خودرویی سریع، خوب و بهترین در کلاس خود.

خب به امروز می‌رسیم که بنتلی زیر چتر حمایتی گروه خودروسازی فولکس‌واگن برخی از بهترین خودروهای دنیا را می‌سازد؛ و این خودروساز بریتانیایی برای گرامیداشت یک صدمین سالگرد تأسیس خود برنامه‌های ویژه‌ای دارد.

اولین قدم در این جهت معرفی مولسان W.O. ادیشن مولینر است. این خودروی فوق لوکس تنها به تعداد 100 دستگاه ساخته خواهد شد و ادای احترامی به مؤسس کمپانی خواهد بود. بنتلی می‌گوید بخش ویژه‌ای از تاریخچه کمپانی را در هر خودروی خود بکار می‌گیرد.

اما اشاره‌ی آن‌ها به بخش ویژه در واقع میل لنگی است که از خودروی لیتر 8 خود والتر اوون گرفته ‌شده است. این قطعه داخل مولسان به نمایش درآمده است. این قطعه را می‌توان در استراحت گاه دست مرکزی صندلی عقب مشاهده کرد. یک پلاک ویژه نیز تاریخچه قطعه یاد شده را شرح می‌دهد.

بنابراین کابین این خودروی سفارشی فوق‌العاده خاص بوده و در آن می‌توان متریال لوکس، پرده‌های شخصی در بخش عقب، سیستم اطلاعات سرگرمی Hobby صندلی‌های عقب و… را مشاهده کرد.

بنتلی مولسان W.O. ادیشن مولینر رنگ بدنه اونیکس را داشته هرچند مشتریان می‌توانند رنگ‌های دیگر را نیز سفارش دهند. نوار کرومی روی کاپوت و نماد B شرکت نیز روی رادیاتور کرومی سفارشی و جلوپنجره می‌نشیند. همچنین باید نشان W.O. را نیز ذکر کرد که روی بخش پایینی سپر قرار گرفته است.

جدیدترین محصول سفارشی و خاص بنتلی در هفته خودروی مونتری به نمایش درخواهد آمد و درست همانند نسخه استاندارد مولسان به‌صورت دست‌ساز تولید می‌شود.

 

کدخبر: 397729 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟