سرعت این خودرو رکورد بوگاتی ها را زیر سئوال برد+عکس

خودرو

سوپرکارهای امروزی قدرتمند از همیشه می‌شوند به گونه‌ای که بوگاتی شیرون از پیشرانه 16 سیلندر 8 لیتری کواد توربو با قدرت 1479 اسب بخار و گشتاور 1600 نیوتون متر استفاده می‌کند. علیرغم وجود چنین قدرت و گشتاور عظیمی، سقف سرعت شیرون به 420 کیلومتر در ساعت محدود شده است.اگرچه شیرون خودروی فوق‌العاده سریعی است اما ویرون سوپر اسپورت که مدتی هم عنوان سریع‌ترین خودروی جهان را در دست داشت می‌توانست به حداکثر سرعت 431 کیلومتر در ساعت دست یابد. این رکورد اخیراً به وسیله کونیگ زگ آگرا RS شکسته شد. این خودرو به سرعت متوسط 447.18 کیلومتر در ساعت دست یافته است.

از آنجایی که سقف سرعت خودروها افزایش می‌یابد بنابراین مسابقه کنونی بر سر دست یافتن به حداکثر سرعت 482.8 کیلومتر در ساعت است. اگرچه رسیدن به این هدف نمادین است اما هر شرکتی که برای اولین بار به این مرز برسد افتخارات زیادی را نصیب خود خواهد کرد و این موضوع قطعاً روی فروش آن تأثیر مثبتی خواهد داشت.

بلومبرگ اخیراً مقاله‌ای درباره سرعت 482.8 کیلومتر در ساعت منتشر کرده و در آن با جان هنسی مصاحبه کرده است. هنسی ادعا می‌کند جدیدترین محصولش یعنی ونوم F5 خواهد توانست به این سرعت دست یابد. او می‌گوید:

رسیدن به سرعت 482.8 کیلومتر در ساعت هدف ماست و رکوردهای سرعت نیز برای ما، خانواده و مشتریان مهم هستند.

هنسی به جزئیات ماجرا اشاره نکرده اما تنها 24 دستگاه از این خودرو را تولید خواهد کرد. ونوم F5 از پیشرانه 8 سیلندر توئین توربو با قدرت بیش از 1600 اسب بخار استفاده می‌کند. این خودرو وزن کمتری از 1360 کیلوگرم داشته و ضریب درگ آن 0.33 است.

البته هنسی تنها یکی از چندین شرکتی است که با چالش‌های جدی در رسیدن به این رکورد مواجه بوده و یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها یافتن لاستیک‌هایی است که بتوانند در سرعت 482.8 کیلومتر در ساعت دوام بیاورند. میشلین با لاستیک‌های پرفورمنس غریبه نیست اما هنوز هم لاستیک‌هایی را که بتواند در شرایط حاد سرعت 482.8 کیلومتر در ساعت دوام بیاورند را نساخته است.

این مشکل به زودی حل خواهد شد زیرا مدیر تولید این شرکت گفته است که میشلین به تکنولوژی ساخت چنین لاستیک‌هایی نزدیک شده است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

زمان واریز یارانه خرداد 97 مشخص شد

سرانجام حداقل حقوق کارمندان دولت چقدر شد؟+ نامه معاون رئیس جمهور

چشم های رنگی دائمی با آمپول 4 میلیون تومنی!

پرونده عامل انتشار فیلم دورهمی ناصر ملک مطیعی در جلسه صدا و سیما

عجیب ترین اتفاق امروز در مجلس!

خانه بخریم یا سکه؟

من با رسول مرد همسایه همخوابی کردم! /  او از من خواست هووی جوانم را هم به خلوتگاهش ببرم!+ عکس

تجاوز وحشیانه مدیر منحرف مدرسه به دانش آموز 14 ساله/ او خانم معلم جوان را هم باردار کرده بود + عکس

مست بودم و در اتاق خواب به درخواستم توجه نکرد، با چاقو او را کشتم! + عکس

تجاوز به دو مرد که آرایش دخترانه داشتند! / ما را به یک زیر زمین بردند+ عکس

قتل مرموز دانش آموز کلاس دهمی در سرویس بهداشتی

دردسر دوستی پسر دبیرستانی با زن بی حیا + عکس و گفتگو

سقوط مرگبار مرد بدهکار هنگام جلب / در شهرک غرب تهران رخ داد

کدخبر: 387521 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟