فراری از زیبای جذاب ایتالیایی رونمایی کرد
حجم ویدیو: 17.70M | مدت زمان ویدیو: 00:02:37

به گزارش زومیت، فراری با رونمایی پورتوفینو، روش‌های جدیدی نیز برای کاهش وزن خودرو معرفی کرده است.شاید فراری پورتوفینو (Portofino) شباهت‌های زیادی به کالیفرنیا تی (California T) داشته باشد، اما ساختار و درون خودرو تفاوت‌های بزرگی تجربه کرده است که فراری استفاده از آن را در سایر مدل‌های خود نیز در برنامه دارد.

روش‌های جدید تولید سازه‌ی فراری به مهندسان امکان کاهش وزن و پیچیدگی‌های طراحی شاسی در کنار افزایش مقاومت پیچشی آن بخشیده است. فراری به کمک این فناوری موفق به کاهش ۸۰ کیلوگرمی وزن در کنار افزایش ۳۵ درصدی صلبیت و استحکام آن شده است.

طراحی ستون A خودرو در روش جدید فراری تغییرات گسترده‌‌ای کرده است؛ در پورتوفینو این بخش تنها از دو قطعه تشکیل شده، درحالی‌که ۲۱ قطعه ستون A فراری کالیفرنیا را تشکیل داده‌ بودند. به‌طور کلی ۴۰ درصد قطعات کمتر، ساختار شاسی جدید پورتوفینو را تشکیل می‌دهند.

کاهش وزن یکی از مهم‌ترین و بهترین استراتژی‌ها برای بهبود عملکرد خودروهای اسپرت است که می‌‌تواند منجر به ارتقاء شتاب‌گیری، ترمز‌گیری و فرمان‌پذیری خودو در کنار کاهش مصرف سوخت شود. البته فراری هدف دیگری از کاهش وزن خودروهای فعلی خود در نظر دارد. این شرکت مطرح ایتالیایی با کاهش وزن بدنه و سیستم‌های هیبریدی، خود را آماده‌ی عرضه‌‌ی بازه‌ی گسترده‌ای از محصولات هیبریدی در آینده‌ی نزدیک می‌کند.

لافراری تنها با تجهیز به سیستم محرکه‌ی هیبریدی، به‌طور تقریبی ۲۰۰ کیلوگرم کاهش وزن تجربه کرده است. بخش از این کاهش وزن به واسطه‌ی شاسی‌ فیبرکربن مونوکوک خودرو به ارمغان آمده است. این در حالی است که بسیاری از مدل‌های فعلی فراری از شاسی‌های آلومینیومی بهره می‌برند که با وجود وزن بیشتر، هزینه‌‌ی تولید، پیچیدگی طراحی و هزینه‌ی نگهداری کمتری دارند. به همین دلیل مهندسان فراری اقدام به توسعه‌ی شاسی‌ جدید کردند تا در کنار طراحی و تولید آسان‌تر، وزن کمتری داشته باشد.پس از پورتوفینو، نسل جدید ۴۸۸ اولین محصول فراری خواهد بود که به شاسی جدید این شرکت مجهز می‌شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 317865 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟