سند 2030 در مدارس

سند 2030 با موضوع ارتقای سطح سواد و افزایش کیفیت آموزش، اما با هدف ضربه زدن به مسائل فرهنگی کشورمان در سال 95 برخلاف قوانین کشورمان توسط دولت تصویب شد. سند 2030 دارای 17 هدف اصلی ، 169 هدف ویژه و 2083 زیر مؤلفه است. بسیاری از بندهایی که در سند 2030 وجود دارد به منظور کنترل افکار نسل های آینده کشورها تهیه شده است.مقام معظم رهبری از سند 2030 به شدت انتقاد کرده اند. سرپرست وزارت آموزش و پرورش بخشنامه لغو سند 2030  را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

به گزارش رکنا ، سند جهانی توسعه پایدار 2030 با  موضوع ارتقای سطح سواد و افزایش کیفیت آموزش، اما با هدف ضربه زدن به مسائل فرهنگی کشورمان در سال 95 برخلاف قوانین کشورمان توسط دولت تصویب شد. از آنجا که مقام معظم رهبری و سایر دلسوزان کشور در مورد اجرای آن به دولت هشدارد داده اند اما زمزمه هایی مبنی بر اجرایی شدن بندهای این سند به صورت مخفیانه توسط دولت در کشور به گوش می رسد.

سند 2030 چیست ؟

بعد از جنگ جهانی دوم کشورهای پیروز در این جنگ به دنبال تعریف استعماری جدید برای تسلط  بر جهان بودند که بتوانند به راحتی مردم سرتاسر دنیا با افکار، مذاهب و تمدن های مختلف را بدون جنگ و خون ریزی و به صورت داوطلبانه توسط خود دولت ها و با هزینه کمتر کنترل کنند. این کشورها در نهایت متوجه شدند که با تصویب قانون مد نظر خود در سازمان ها بین المللی که تحت نفوذ خود هستند و ملزم کردن سایر کشورها به اجرای این قوانین می توانند بر آن ها مسلط شوند. یکی از این قوانین که هدف آن کنترل نسل های آینده کشورها  بر اساس ایدولوژی و نگاه مد نظر آن ها می باشد سند 2030 است.

این سند در سپتامبر 2015 توسط رهبران کشورهای عضو سازمان ملل متحد به امضاء رسید و این کشورها  با امضای این قرارداد  متعهد شدند تا اهداف دستور کار جهانی توسعۀ پایدار 2030 را  که دارای 17 هدف اصلی ، 169 هدف ویژه و 2083 زیر مؤلفه است در سیاست‌گذاری کلان ملّی خود از اول ژانویۀ 2016 اجرا  کنند و تا سال 2030 تمام بندهای این سند در این کشورها به صورت کامل اجرا شود. این سند دارای دامنه فراگیری است که علاوه بر حوزه ناتمام آموزش برای همه، حوزه‌های دیگر آموزش «اشتغال و توسعۀ مهارتها»، «آموزش فنّی و حرفه‌ای»، «آموزش عالی»، «آموزش سلامت و بهداشت»، «آموزش‌های اجتماعی» و «شهروندی» را نیز مورد هدف و برنامه ریزی خود قرار داده است.

پیوستن مخفیانه دولت به کشورهای اجرا کننده سند 2030

متأسفانه کشورمان نیز به جرگه اجرا کنندگان سند 2030 البته بر خلاف قوانین کشورمان پیوست. بر اساس اصل 77 و 157 قانون اساسی کشورمان ، دولت قبل از امضای هر گونه قرارداد بین‌المللی، مقاوله‌ نامه، عهدنامه و سند بین‌المللی که تعهدی برای کشورمان ایجاد کند باید لایحه پیشنهادی خود را به مجلس شورای اسلامی ارسال کند و این لایحه پس از طی فرآیند قانونی به شورای نگهبان برود و از جهت عدم مخالفت با قانون‌ اساسی و شرع مقدس بررسی شود و در صورتی که مغایرتی به قوانین کشورمان و شرع اسلام نداشته باشد دولت می تواند نسبت به امضاء و تعهد بین المللی اقدام نماید. اما در دولت یازدهم رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت در موضوع امضای سند 2030 خلاف مرتکب شده‌ و بدون اینکه مراحل فوق را انجام دهند این قرارداد را مخفیانه در 25 شهریور 95 در هیئت دولت مصوب کرده‌اند و در آذرماه سال 95 با حضور وزرای آموزش و پرورش و علوم رونمایی کردند.

سند 2030 به دنبال کنترل نسل های آینده کشور

بسیاری از بندهایی که در سند 2030 وجود دارد به منظور کنترل افکار نسل های آینده کشورها تهیه شده است. بسیاری از بندهای این سند با قوانین کشورمان مغایرت دارد در ادامه به تعدادی از این قوانین اشاره می کنیم :

** آموزش جنسی کودکان و نوجوانان

کنترل رفتارهای پرخطر جنسی نوجوانان و جوانان محملی برای رویکردها و دیدگاه‌های متفاوت و احیاناً متقابل است. از این رو بسیاری از اندیشمندان و صاحب نظران در نهایت، دو روش را برای سلامت جنسی نوجوانان و جوانان در سراسر دنیا پیشنهاد داده اند.

الف) آموزش جامع مسائل جنسی

طرفداران این راهبرد بر کاهش آسیب  اصرار دارند و ضمن تأکید بر کنترل رفتار پرخطر جنسی بر کاهش آسیب‌های رفتار پرخطر جنسی سرمایه‌گذاری می‌کنند. این‌ دانشمندان و صاحب نظران معتقدند درصد چشمگیری از نوجوانان و جوانانی که تصمیم به کنترل روابط جنسی نامشروع یا ترک مواد می‌گیرند، نمی‌توانند در حفظ کامل خویشتن‌داری موفق شوند. پس در سطح نظری اجرای کامل خویشتن‌داری چیزی جز پندار نیست.  بر این اساس، راهبردهایی عملیاتی شد که به‌جای کنترل خود رفتار پرخطر، بر کاهش آسیب‌های آن تأکید می‌کند. می‌توان حدس زد که چنین راهبردی، «سکس سالم»  و عاری از سرایت بیماری‌های مقاربتی را مدنظر قرار دهد. هدف این راهبرد، حذف روابط جنسی خارج از چارچوب ازدواج نیست. ازاین‌رو برای پیش‌گیری از پیامدهای منفی آن توصیه می‌شود از وسایل پیش‌گیری و بهداشتی استفاده شود.  

ب) «فقط» خویشتن‌داری جنسی

صاحب نظران در این زمینه معتقدند که آموزش ارتباط جنسی سالم برای نوجوانان نمی‌تواند جامعه را از شر بیماری‌های مقاربتی، فرزندان نامشروع و ناخواسته، سقط ‌جنین و مشکلات روانی مربوط نجات دهد. تنها راه نجات از پیامدهای هولناک و زندگی سوز، عفاف یا خویشتن‌داری جنسی است در این روش رابطه جنسی به بعد از ازدواج موکول شده است که این روش نیز مورد نظر کشور ما نیز می باشد.

طبق بررسی های خبرگزاری علم و فناوری از 50 ایالات آمریکا بیش از نیمی از آن ها از آموزش « خویشتن داری جنسی» برای آموزش کودکان و نوجوانان خود استفاده می کنند اما جالب است که بدانید در سند «چارچوب عمل ملی آموزش 2030» که توسط کشورمان برای اجرای قوانین این سند نوشته شده است در صفحه 29 و 75  به صراحت در مورد « آموزش جامع جنسی » به دانش آموزان اشاره شده است یعنی کشور ما پا را فراتر از این کشورها نیز گذاشته است و باید « آموزش جامع جنسی »  را در مدارس به کودکان و نوجوانان آموزش دهیم در همین راستا حدود 9 هزار کتاب با موضوع آموز جنسی به کودکان در مهد کودک های تهران در سال 95 پخش شد. البته این پایان کار نیست چرا که در سند 2030 ، ارتباط جنسی همجنس گرایانه نیز جزء حقوق افراد می باشد.

نمونه ای از آموزش جنسی به کودکان در پی اجرای سند  ۲۰۳۰

در همین راستا دفتر یونیسف در ایران طی خبری آورده که با همکاری وزارت بهداشت اقدام به راه اندازی باشگاه‌های سلامت و مشاوره نوجوانان با هدف ارائه خدمات مناسب با نیاز نوجوانان برای پیشگیری از ایدز تا پایان سال 2030 خواهد کرد. این در حالی است که طبق اظهارات دفتر یونیسف، ایران تنها کشور در خاورمیانه است که برای اجرای برنامه باشگاه‌های سلامت و مشاوره نوجوانان انتخاب شده است.

** حذف الگوهای اسلامی به بهانه ترویج خشونت برای نوجوانان و جوانان

یونسکو، در راستای اهداف مبتنی بر«جهانی سازی» و « صلح جهانی» از طریق اجرای سند 2030 می‌کوشد ارزش‌های لیبرالیستی و سکولاریستی را در نظام تعلیم و تربیت کشورهای مختلف بگنجاند تا به واسطه آن از اصطکاک نسل‌های جدید با نظام‌های استکباری و سرمایه داری، جلوگیری کند. از جمله می‌توان به برنامه های آن سازمان، برای اصلاح بنیادین مفاهیم آموزشی و تربیتی در جوامع اسلامی به نفع رژیم صهیونیستی از مسیر تغییرات فرهنگی و ارزش های ملی در قالب برنامه « صلح جهانی» اشاره کرد. در کشور ما نیز که جزء کشورهای اجرای کنده سند 2030 هستیم شاهد اجرای بندهای از این سند در نظام آموزشی کشورمان هستیم.

به عنوان نمونه، درس پانزدهم کتاب هدیه‌های آسمانی پایه ششم با عنوان «رهبران کوچک» بود که به معرفی شهیدانی چون حسین فهمیده، بهنام محمدی، مهدی باکری، ابراهیم همت، عباس بابایی، حسن باقری و علی صیاد شیرازی می‌پرداخت و در نهایت حذف شد و به جای آن درس «سرزمین‌های همیشه سبز» اضافه شد. در این درس به بازدید دانش‌آموزان از مناطق عملیاتی جنوب در قالب اردوهای راهیان نور اشاره شده است و نام شهیدانی همچون شهید همت، زین الدین، بهنام محمدی، علی صیاد شیرازی، حسن باقری،‌ مهدی باکری، ابراهیم همت و مصطفی چمران ذکر شده است. اما خبری از شهید دانش‌آموز حسین فهمیده نیست. هر چند آموزش‌وپرورش در سال تحصیلی گذشته، قول داد تا زندگینامه شهید فهمیده به کتاب درسی هدیه‌های آسمانی بازگردد، اما با تماسی که خبرنگار خبرگزاری علم فناوری با عابدی کارشناس ابتدایی استان همدان داشتیم متوجه عدم بازگشت این درس به کتاب درسی پایه ششم شدیم حال این سوال برای مخاطبان همچنان مطرح است که به واقع علت حذف جمله معروف امام خمینی (ره) درباره شهید فهمیده و عدم بازگشت آن به کتاب‌های درسی چیست؟

نمونه ای دیگر از حذف کلمه شهادت در کتاب درسی می توان به حذف «در هر کجایت خون شهیدان؛ پیوسته جاری است ای خاک ایران» از وسط شعر «ای خانه ما» اشاره کرد.

البته اجرای سند 2030 نظام آموزشی کشور به همبن جا ختم نمی شود و طبق ادعای یکی از مدیران منطقه 18 تهران تعدادی از بازرسان آموزش پرورش ضمن سرکشی از مدارس استان تهران از مدیران مدارس می خواهند که از درج هرگونه نام شهیدان در مدارس و یا حتی استفاده از عکس سردار سلیمانی در مدارس اجتناب نمایند.

انتقاد شدید مقام معظم رهبری از سند 2030

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ضمن انتقاد شدید از اجرای و تصویب بی سر و صدای سند ۲۰۳۰ سازمان ملل و یونسکو از جانب دولت، خطاب به مسئولین و مردم گفتند:

     این سند و امثال آن، مواردی نیستند که جمهوری اسلامی ایران تسلیم آنها شود، و امضای این سند و اجرای بی سر و صدای آن قطعاً مجاز نیست و به دستگاههای مسئول نیز اعلام شده است. به چه مناسبت یک مجموعه به اصطلاح بین المللی که تحت نفوذ قدرتهای بزرگ نیز قرار دارد، به خود حق می دهد که برای ملتهایی با تاریخ و فرهنگ و تمدن گوناگون، تکلیف معین کند. اگر چنانچه با اصل کار نمی‌توانید مخالفت کنید، صراحتاً اعلام کنید که جمهوری اسلامی ایران در زمینه آموزش و پرورش، دارای اسناد بالادستی است و احتیاجی به این سند ندارد. این شواریعالی انقلاب فرهنگی باید مراقبت می کرد و نباید اجازه می داد که کار تا جایی پیش برود که اکنون ما مجبور به جلوگیری از آن شویم. اینجا جمهوری اسلامی ایران است و در این کشور مبنا اسلام و قرآن است. اینجا جایی نیست که سبک زندگی معیوب و ویرانگر و فاسد غربی بتواند اعمال نفوذ کند. در نظام جمهوری اسلامی پذیرش چنین سندی، معنا ندارد.

اجرای بی سر و صدای سند ۲۰۳۰ در کشور

برخلاف وعده دولت و مسئولین که اجرای سند 2030 در کشور متوقف شده است اما طبق اسنداد که از سازمان تحت مدیریت معاون رئیس‌جمهور منتشر شده است حکایت از اجرای سند 2030 توسط وزارتخانه‌های مختلف دولت دارد! در این سند سرپرست مرکز امور بین‌الملل و کنوانسیون‌های سازمان محیط زیست به‌عنوان سازمان تحت مدیریت معاون رئیس‌جمهور در قالب نامه‌ای‌ رسمی خطاب به سازمان برنامه و بودجه، وزارت امور اقتصادی، وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی خواستار ارائه گزارش اجرای سند 2030 یا همان سند توسعه پایدار جهت ارائه این گزارش‌ها توسط نمایندگی ایران در نیویورک شده است.

در ادامه تصویر این سند و نامه آمده است:

کلام آخر ...

با ورق زدن سرگذشت 40 ساله انقلاب اسلامی متوجه می شویم زمانی که دشمنان جمهوری اسلامی ایران نتوانستند از راه‌های نظامی به داخل کشور ما نفوذ پیدا کنند همچنین با فعالیت‌های فرهنگی مخرب مانند ماهواره و اینترنت نیز توانایی آسیب‌رسانی به فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و ملت ما را پیدا نکردند، با اجرای این سند می‌توانند به تمام اهداف قبلی خود نیز دست پیدا کنند. یا به عبارت دیگر سند 2030 سندی زیربنایی است که اجرای آن باعث تسلیم ملت ایران توسط خود ملت به کشورهای غربی می شود.

بخشنامه «لغو سند ۲۰۳۰» به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بخشنامه «لغو سند یا بیانیه آموزش ۲۰۳۰» را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

پیرو فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مبنی بر «لغو سند یا بیانیه آموزش ۲۰۳۰» سرپرست وزارت آموزش و پرورش، مصوبه مذکور را جهت اجرا به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

علیرضا کاظمی ضمن تأکید بر ممنوعیت اجرا یا استفاده از سند ۲۰۳۰ تصریح کرد: اسناد و مقررات حاکم و مبنای عمل در حوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت کشور، صرفا اسناد بالادستی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی و به‌طور خاص «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» است و اسناد، بیانیه‌ها و مقررات مغایر با سند تحول بنیادین و سایر اسناد بالادستی مذکور، لغو و کان لم یکن اعلام می شود.

وی تأکید کرد: مدیران کل آموزش و پرورش استان ها، مدیران مناطق و مدارس موظف اند با ایجاد کارگروه های تخصصی و برگزاری کارگاه ها، اجرای فعالیت های مکمل و فوق برنامه و انطباق کامل آن با اسناد تحولی، نسبت به تبیین و تشریح موضوع، اقدام نمایند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: مدیران کل آموزش و پرورش، معاونان پرورشی و آموزشی،بخش های نظارتی و کنترلی استان ها، موظف اند بر حسن اجرای این مصوبه، بطور مستمر نظارت داشته و با متخلفان برخورد قانونی کنند.

کدخبر: 720739 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟