در صورت قطعی برق ، از دانشجویان امتحان مجدد گرفته می شود

در هفته های اخیر قطعی برق در سراسر کشور منجر به بروز مشکلات متعددی برای بسیاری از مردم شده است. در این میان بخش زیادی از صنایع ایران نیز بر اثر قطعی برق زمین گیر شده اند. قطعی برق همچنین منجر به وخیم شدن شرایط جسمی بعضی بیماران در بیمارستان های تهران و شهرستان ها شده است. قطعی برق اختلال شدید در شبکه اینترنت تلفن همراه را نیز به همراه داشته است. قطعی برق همچنین موجب شده است که بسیاری از دانشجویان در حین برگزاری امتحانات مجازی دانشگاه ها نتوانند امتحان خود را به پایان برسانند.

به گزارش رکنا، حسین حسینی، معاون آموزشی دانشگاه تهران با بیان این مطلب که امتحانات دانشجویان دانشگاه تهران در حال برگزاری است و تا روز چهارشنبه هفته آینده ادامه دارد، اظهار کرد: ما خوشبختانه قطعی برق در دانشگاه و یا اختلال در هنگام برگزاری امتحانات نداشتیم و هیچ برنامه امتحانی تاکنون لغو نشده است. اما دانشجویان اعلام کرده‌اند زمان برگزاری برخی از امتحانات به دلیل قطعی برق دچار مشکل شده‌اند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: ما در بخشنامه‌ای خطاب به اساتید دانشگاه اعلام کرده‌ایم در صورتی که دانشجویان به دلیل قطعی برق با مشکل رو به رو شدند، باید امتحان مجدد از دانشجو گرفته شود.

حسینی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای ترم تحصیلی به همه اعضای هیات علمی تاکید کردیم، ارزیابی از دانشجویان را صرفاً به انتهای ترم منتقل نکنند و باید ارزیابی مستمر در طول ترم داشته باشند؛ به همین دلیل بخش قابل توجه نمرات به ارزیابی مستمر در طول ترم اختصاص پیدا کرده است.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا ستاد کرونا لیست اساتید و دانشجویان را برای واکسینه کردن آنها از دانشگاه گرفته است، گفت: تا جایی که بنده اطلاع دارم هنوز لیستی از ما نخواسته‌اند. اما ستاد کرونا به ما اعلام کرده است اساتید و کارمندان دانشگاه و بخشی از دانشجویان در تابستان واکسینه خواهند شد اما اینکه در چه زمانی و چه میزان از دانشجویان اطلاع دقیقی نداریم.

حسینی افزود: درخواست مسئولان دانشگاه‌های بزرگ در جلسات مرتبط با موضوع واکسیناسیون، این بوده است که حداقل تمهیداتی اندیشیده شود که دانشجویان تحصیلات تکمیلی در آغاز سال تحصیلی در دانشگاه حضور یابند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران ادامه داد: بخش قابل توجهی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی با گذشت ۳ نیم‌سال هنوز دانشگاه را ندیده‌اند و این روند اصلاً خوب نیست.

حسینی با بیان این مطلب که واکسیناسیون دانشجویان نیمه حضوری می‌تواند مانند دانشجویان پیام نور با کمی تاخیر انجام شود، گفت: دانشگاه‌ها تقاضایشان شفاف است و امیدواریم واکسینه کردن دانشجویان تحصیلات تکمیلی هرچه سریع‌تر اتفاق بیفتد.

 

کدخبر: 703681 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟