کاپ کیک شکلاتی یک عصرانه عالی + فیلم
حجم ویدیو: 31.33M | مدت زمان ویدیو: 00:01:22

به گزارش رکنا، اول از همه بگویم که این کاپ کیک فوق العاده سبک و لطیف است و اصلا بافت سنگینی ندارد و پفکی است، من خودم عاشق این نوع بافت کیک هستم.

مواد لازم کاپ کیک شکلاتی:

شکلات تلخ (خرد شده)۱۰۰گرم

آب  ۱۸۰ میلی لیتر

کره نرم  ۱۰۰ گرم

شکر قهوه ای ( یا سفید)  ۲۰۰ گرم

تخم مرغ  ۳ عدد

پودر کاکائو  ۲۵ گرم

آرد  ۱۱۰ گرم

نمک  یک پینچ

بیکینگ پودر  یک قاشق چای خوری

پودر فندق یا (گردو یا بادام ) 35 گرم

خامه قنادی  250 گرم

پودر کاکائو  2 قاشق سوپ خوری

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی

برای تهیه این کاپ کیک خوشمزه اول شکلات تلخ را با آب داخل ظرفی روی حرارت ملایم قرار بدهید تا شکلات آب شده و ترکیب یکدستی شود و آن را کنار بگذارید، کره نرم و شکر را داخل ظرف همزن بریزید و آنقدر هم بزنین تا رنگش روشن شود. بعد تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و هرکدام را یک دقیقه هم بزنید، دور همزن را کم کنید و ترکیب آب و شکلات را به آن اضافه کنید و تا یکدست شدن هم بزنید، در ظرف دیگری آرد و نمک و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را مخلوط و روی بقیه مواد الک کنید و با لیسک خوب هم بزنید تا یکدست شود، در آخر پودر فندق را اضافه کنید و هم بزنید، فر روی دمای 180 درجه گرم شود، تا دوسوم قالب کاپ کیک را ( با کاغذ مخصوص) پر کنید و بگذارید در فر تا 25 دقیقه کامل پخته شود و بگذارید بیرون تا خنک شود.

خامه قنادی را از فریزر خارج کنید تا کمی شل شود ولی کاملا خنک باشد. رویش پودر کاکائو را الک کنید، با همزن برقی خوب هم بزنید تا جایی که کاملا سفت و فرم گرفته شود، داخل قیف با ماسوره دلخواه بریزید و روی کاپ کیک ها را ماسوره بزنید و با فندق رُست شده تزئین کنید.

کدخبر: 905611 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟