آموزش پخت بیسکویت و کیک شکری

بیسکویت انواع مختلفی دارد که یک نوع بیسکویت ، بیسکویت شکری است. بیسکویت شکری بسیار پرطرفدار است. طرز تهیه بیسکویت شکری را در ادامه یاد بگیرید.

به گزارش رکنا ، بیسکویت شکری از جمله تنقلاتی است که در هر خانه ای یافت می شود که با انواع و قیمت گوناگون. میتوان از آن به عنوان یک میان وعده یا برای پذیرایی در مهمانی ها و با حتی در تزیین پذیرایی ها استفاده کرد. با ما باشید تا طرز تهیه بیسکویت شکری را ببینید.

بیسکویت علاوه بر اینکه به عنوان تغذیه یا میان وعده استفاده می شود در قنادی ها نیز جهت تزیین کیک یا شیرینی های خود از آن استفاده می کنند. بیسکویت شکری بهترین گزینه برای پذیرایی مهمانی ها یا به عنوان میان وعده بچه ها محسوب می شود.

مواد لازم بیسکویت شکری

روغن جامد یا کره: ۱۰۰  گرم

آرد سفید: ۲۰۰ گرم

پودر قند: ۱۲۵ گرم

وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری

تخم مرغ: ۱ عدد

شکر برای تزیین شهد یا سفیده تخم مرغ زده شده برای روی بیسکویت

طرز تهیه بیسکویت شکری

مرحله ۱ – کره نرم شده، وانیل و پودر قندرا به کمک همزن بزنید تا سفید شود سپس تخم مرغ را افزوده و زدن را ادامه دهید تا موادیکدست شوند. مرحله ۲ – آرد الک شده را افزوده و مواد را مخلوط نمایید تا خمیری نرم ویکدست درست شود. مرحله ۳ – خمیر را به قطر ۱ سانت باز کرده و سپس به کمک وردنه خط دار یا وسیله ای شیار دار خمیر را دوباره باز کنید تا به فطر نیم سانت برسد.

مرحله ۴ – خمیر را به اشکال دلخواه قالب زده و در سینی فر چیده، روی بیسکویت ها را شهد یا سفیده تخم مرغ که مقداری زده اید به کمک قلمو بزنید و در نهایت شکر را روی آن بپاشید. مرحله ۵ – بیسکوییت ها را در فر از قبل گرم شده با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار دهید و بعد از سرد شدن در ظرف مورد نظر چیده و سرو کنید.

نکات تهیه بیسکویت شکری

اگر خمیر کمی شل یا چسبنده بود برای مدتی در یخچال قرار دهید.می توانید از پودر کاکائو نیز استفاده نمایید که در این صورت به هر میزان از پودر کاکائویی که استفاده می کنید به همان مقدار از آرد کمنمایید. مقدار آن از یک قاشق مرباخوری تا غذاخوری می تواند متغیر باشد.در صورتی که وردنه خط دار در دسترس نیست خمیر را به قطر نیم سانت باز نموده و بعد با وسیله ای شیار دار روی آن خط بیندازید.

وانیل و خواص فوق‌العاده‌ آن

وانیل یکی از ادویه‌جات گران قیمت است که به طور گسترده‌ای استفاده می‌شود. محبوبیت این ادویه به دلیل عطر و طعم دل‌پذیر آن است که عطری خفیف و معطر دارد. وانیل اصل به شکل یک چوبه یا غلاف باریک سیاه رنگ است که باید آن را به وسیله یک چاقوی تیز شکافت و با پشت چاقو خمیر درون آن را درآورد و داخل سس‌ها یا خمیرها ریخت.از دیدگاه طب سنتی وانیل نیز همچون دیگر ادویه ها دارای ویژگی‌های خاص خود است. تأثیر وانیل بر روی سیستم عصبی و مغز انسان موجب کاهش ترس و واهمه شده، افسردگی را نیز کاهش می‌دهد.

وانیل و سلامت پوست

پوسته وانیل دارای دانه‌های ریز معطری است که در شیرینی پزی و ساخت لوازم آرایشی کاربرد دارد. این دانه‌ها دارای مولکول‌هایی هستند که در جوان ماندن و شادابی و طراوت پوست موثر است.در گذشته از وانیل تازه برای مراقبت‌های پوستی در مقابل نور خورشید استفاده می‌کردند. تحقیقات نشان می‌دهد که دانه‌های وانیل دارای مولکول‌هایی هستند که برای پوست خاصیت التیام بخشی و ترمیمی دارند.

بر اساس آزمایشات، مولکول‌های وانیل عملکرد پوست را تحریک می‌کند و باعث تسریع در رشد پوست می‌شود. متخصصان اظهار کردند: مولکول‌های وانیل در انسجام پوست، فرآیند جذب آب، طراوت، تازگی و استحکام پوست موثر هستند.به گفته متخصصان، وانیل در تمام دنیا در درمان‌های پیری پوست کاربرد دارد. از ترکیب وانیل با روغن کنجد یا آفتابگردان خمیری بدست می‌آید که از خشکی پوست جلوگیری کرده و باعث نرمی و لطافت آن می‌شود.

کدخبر: 715841 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟