طرز تهی بستنی یخی برای روزهای گرم تابستان

در روزهای گرم تابستان به دنبال راهی هستیم که کمی از شدت گرما کم کنیم و خنک شویم. در این روزها کمتر پیش می‌آید که هوس بستنی شکلاتی بکنیم و بیشتر دلمان آناناس یا طعم میوه‌ای می‌خواهد پس بستنی یخی یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید به سراغش بروید و با استفاده از میوه‌های تازه و خوشمزه، بستنی یخی استوایی را در منزل تهیه کرده و از آن لذت ببرید. این دسر با میوه تهیه می‌شود، بنابراین علاوه بر خوشمزگی ویتامین‌های C، B6، انواع آنتی اکسیدان‌ها را هم برای بدن ما تامین می‌کند. کودکان اغلب با خوردن بستنی یخی استوایی لذت می‌برند بنابراین در ادامه یکی از بهترین راه‌های تامین مواد معدنی مورد نیاز کودکتان را خواهید خواند.

مواد لازم

335 گرم ماست

59 میلی‌لیتر شیرنارگیل

2 قاشق غذاخوری عسل

نصف قاشق چای‌خوری عصاره وانیل

نصف انبه خرد شده

125 گرم آناناس

1 عدد موز خرد شده

125 گرم (نصف فنجان) گرانولا

موز، آناناس و انبه را داخل مخلوط کن بریزید و تا زمانی که کاملا نرم شوند مخلوط کنید.در کاسه‌ای دیگر شیرنارگیل، ماست، عصاره وانیل و عسل را با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید.

قالب‌ها را آماده کنید و با استفاده از قاشق چند قاشق از مخلوط میوه‌ها را تا نصف داخل قالب بریزید و بعد ترکیب ماست و شیرنارگیل را روی آن ریخته و با هم مخلوط کنید. قبل از اینکه دسته ها را داخل قالب گذاشته و ان‌ها را ببندید مقداری گرانولا روی آن بریزید. این کار را تکرار کنید تا تمام قالب‌های شما پر شده و موادتان تمام شود.

قالب‌ها را حداقل 4 سالعت داخل فریزر قرار دهید؛ بعد از آنکه بستنی یخی شما آماده شد قالب را خارج کنید و به آرامی ته آن را داخل آب گرم بگذارید تا بستنی‌ یخی استوایی خانگی و خوشمزه شما به سادگی از قالب خارج شوند (منظور از ته قالب بخش مخالف قسمتی است که دسته‌ها قرار دارند).برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 472678 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟