طرز تهیه پیتزا آلفردوس خانگی با سس مخصوص

مواد لازم

۱ عدد خمیر پیتزا

سه چهارم پیمانه سس آلفردو

۲ عدد سینه مرغ پخته شده

۵ ورق ژامبون بیکن سرخ شده

یک دوم پیمانه قارچ ورقه شده

۱ عدد پیاز کوچک

۱ پیمانه پنیر موزارلا رنده شده

مواد لازم برای تهیه سس آلفردو

۱ پیمانه خامه صبحانه

۶ قاشق غذا خوری کره

۱ پیمانه پنیر پارمسان رنده شده

۱ حبه سیر

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه

برای تهیه پیتزای آلفردو قبل از هر چیزی لازم است که سس آلفردو را آماده کنید. برای تهیه این سس کره را درون یک شیر جوش بیندازید و آن را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید کره آب شود.

بعد از اینکه کره آب شد خامه صبحانه را روی آن بریزید و ۵ دقیقه آن را هم بزنید سپس سیر رنده شده و پنیر پارمسان را به آن اضافه کنید. اگر مایل بودید می‌توانید مقداری آویشن نیز به سس آلفردو اضافه کنید.

بعد از اینکه سس آلفردو آماده شد زمان آماده سازی خمیر پیتزا است. برای تهیه خمیر پیتزا می‌توانید از این لینک استفاده کنید و در صورتی که وقت زیادی برای تهیه خمیر پیتزا ندارید می‌توانید از خمیر آماده استفاده کنید.

قالب پیتزا را چرب کنید و خمیر را روی سطح آن پهن کنید طوری که کاملا قالبتان را بپوشاند. فر را روی دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد بگذارید تا گرم شود. خمیر را ۸ دقیقه به صورت جدا در فر بگذارید تا نیم پز شود.

سس آلفردویی که آماده کردید را روی سطح خمیر نیم پز شده بریزید و روی تمام سطح آن پخش کنید. پیاز، ژامبون بیکن و سینه مرغ پخته شده را به قطعات کوچک تقسیم کنید و همراه با قارچ به طور یکنواخت روی سطح پیتزا بریزید.

در مرحله آخر روی موادتان پنیر موزارلای رنده شده بپاشید و دوباره قالب را درون فر قرار دهید و ۷ تا ۱۰ دقیقه به آن فرصت دهید تا بپزد و آماده شود. در نهایت آن را از فر خارج کنید، کمی صبر کنید تا کمی خنک شود سپس آن را سرو کنید.

 

کدخبر: 391917 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟