پلمب کردن راهکار مقابله با بی‌حجابی نیست

به‌گزارش رکنا ازآذربایجان‌غربی ؛مهندس سید عزت‌الله ضرغامی در جلسه جمع‌بندی مصوبات سفر به شاهین‌دژ، اظهار کرد:  وقتی خانه عامری‌ها در کاشان پلمب می‌شود در حالی که گردشگر خارجی در این هتل اقامت داشته و افراد زیادی اتاق‌های آن را رزرو کرده اند، این افراد پس از پلمب کردن آواره خیابان‌ها می‌شوند و با چنین کاری ضربه مهلکی به صنعت گردشگری کشور وارد می شود

وی با اشاره به اینکه منابع و هزینه‌های ما محدود است و با معجزه نمی‌شود این محدودیت‌ها را جبران کردافزود:  باید راهکار ارائه داد، ما یک راهکار برای این موضوع پیدا کردیم که مورد هجمه سنگین رسانه‌ها قرار گرفته و می‌گویند دولت می‌خواهد آثار تاریخی کشور را تاراج کند. 

وی تصریح کرد: از آنجایی که دولت توان مالی برای مرمت و احیای بناهای تاریخی را ندارد، در نظر دارد از بخش خصوصی برای مشارکت در مرمت این آثار استفاده کند. این موضوع در چارچوب قانون است و مردم در این طرح هم سرمایه‌گذاری کرده وپس از مرمت، بناهای تاریخی را مدیریت می‌کنند. 

ضرغامی اضافه کرد: مرمت بناهای تاریخی توسط بخش خصوصی پیش از مسئولیت من آغاز شده و بنده تنها به این طرح سرعت داده‌ام، چرا که اگر این آثار مرمت نشود تخریب شده و از بین خواهد کرد.

مهندس ضرغامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یک مدیر نباید مشکلات را توصیف کند. بلکه وظیفه او ارائه راهکار و اقدام عملی است، و بهترین راه توسعه کشور مشارکت دادن مردم است. چراکه دولت و مجلس منابع کافی ندارند. 

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: مدیران باید موانع پیش روی سرمایه‌‌گذاری را برطرف کنند و ما در این راستا یک آمایشی انجام دادیم و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را تهیه کردیم که می‌تواند در اختیار سرمایه‌گذاران قرار بگیرد. 

کریم معجنی/آذربایجان‌غربی 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟