امام جمعه هشترود در خطبه های نماز جمعه این هفته این شهرستان گفت: زیارت امام حسین (ع)دارای اهمیت فراوان است

به‌گزارش رکنا وی در این باره گفت: محمد بن  مسلم ثقفی از امام باقر (ع) آورده است که فرمودند: «اگر مردم ارزش و پاداش زیارت حسین (ع) را بدانند، از اشتیاق قالب تهی کرده و از حسرت فراوان جانشان متلاشی خواهد شد!» محمد بن مسلم عرضه داشت: مگر فضیلت آن چیست؟

فرمودند: «اگر کسی با شوق به زیارت آن حضرت بشتابد، خداوند پاداش هزار حج و عمره‌ی پذیرفته شده، اجر هزار شهید از شهدای بدر، ثواب هزار روزه دار و هزار صدقه‌ی مقبوله و پاداش آزاد سازی هزار برده در راه خدا را به وی خواهد داد! و تا یک سال از هرگونه گزندی به ویژه شیطان محفوظ خواهد ماند؛ خداوند نیز فرشته‌ای را بر او می‌گمارد که حافظ جان او از چهارسو خواهد بود. اگر در همان سال از دنیا رفت؛ فرشتگان رحمت الهی در غسل و تدفین او شرکت جسته و برای او طلب آمرزش می‌نمایند؛ او را تشییع کرده و تا قبر همراهی می‌کنند و برای او استغفار می‌نمایند؛ قبرش را گشاده می‌کنند و خداوند نیز او را از فشار قبر و ترس از نکیر و منکر ایمن می‌گرداند؛ دری را از بهشت به روی او می‌گشاید و در قیامت نامه ‌ی اعمالش را به دست راستش خواهد داد؛ نورانیتی را در چهره‌ی او قرار می‌دهند که مشرقین را روشن می‌گرداند و هاتفی ندا سر می‌دهد که این شخص از زائران حسین بن علی (ع) است که با شوقی سرشار حضرتش را زیارت نموده است؛ آنگاه همگی آرزو می‌کنند که ای‌کاش از زائرین حسین (ع) بودند.

امام جمعه هشترود در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس نیز گفت: این هفته را به کلیه خانواده های شهدا ،جانبازان وآزادگان وایثارگران وتمام نیروهای ولایی وبسیجی تبریک می گویم.

جعفریان ادامه داد: بی تردید ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه بویژه در بین نسل جوان جامعه را در برابر تهدیدات دشمنان بیمه می کند از این رو دشمنان از آشنایی جوانان با سیره شهدا واهمه دارند.

جعفریان خانواده های شهدا را چشم و چراغ کشور دانست و افزود: آنان فرزندان خود را در راه دفاع از اسلام و تمامیت ارضی کشور تقدیم کردند و همچنان در این راه ثابت قدم هستند.

وی مقاومت ، حفظ وحدت و بصیرت در سایه ولایت فقیه را رمز موفقیت در برابر توطئه های دشمنان عنوان کرد و افزود : تا زمانی که نگاهمان به فرامین ولایت فقیه باشد هیچ آسیبی به این کشور نخواهد رسید .

امام جمعه هشترود در آخر به سفر ریاست جمهوری به شهر دوشنبه وشرکت در اجلاس سران شانگهای نیز اشاره نمود وگفت:خطیب جمعه هشترود با اشاره به حضور رئیس جمهور در اجلاس سازمان شانگهای نیز تصریح کرد: عضویت دائم ایران در این اجلاس بدلیل عدم تفکر غربگرایی در دولت انقلابی فعلی است که بزودی برکات آن در کشور دیده خواهد شد و کسانی که عضویت کشورمان در آن را منوط به پیوستم به fatf می دانستند امروز شرمنده شده اند.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟