ترس از خدا انسان را در این جهان وجهان آخرت از معضلات ومشکلات رهایی می دهد

به گزارش رکنا وی با اشاره به اسارت اهل بیت (ع) به دست یزیدیان وخطبه خوانی حضرت زینب در مجلس یزید نیز  گفت:حضرت آنان را شایسته گریه کردن می داند و علت آن هم این است که نواده رسول خدا (ص) راکشته اند و سپس آنان را نفرین می کند و بعد به آنان هشدار می دهد که با این کارشان قلب رسول خدا(ص) را شکافتند و باعث خشم الهی شدند و از این کارشان اگر از آسمان خون هم بباردجای تعجب ندارد و در نهایت آنان را از سرنوشت کافران آگاه می سازد و اینکه خداوند در کمین آنهاست.

خطیب نماز جمعه هشترود در ادامه به فرا رسیدن روز مسجد نیز گفت:مهم‌ترین نقش مسجد، مرکزیت بخشیدن به عبادت مسلمانان است. مسجد محیطی، است که انسان ناپاک نباید وارد آن شود و فضا و زمین آن باید از هر گونه پلیدی محفوظ باشد.

امام جنعه هشترود تصریح کرد: مسجد علاوه بر مرکزیت برای عبادت، محلی برای نشان دادن اتحاد و هماهنگی امّت و تمسّک جمعی به «حبل الله» برای رسیدن به اهداف الهی و انسانی، مرکزی برای حکومت و پس از آن، مکانی برای تعلیم و تعلّم بود.

حجت الاسلام جعفریان گفت: مساجد پیشران فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در جوامع اسلامی هستند و باید مورد توجه دولت جدید نیز باشند چراکه محور فعالیت‌های جوانان در گام دوم انقلاب مساجد هستند.

حجت الاسلام جعفریان امام جمعه هشترود در ادامه صحبت های خود به  برگزاری پرشور دهه اول محرم توسط هیات ها و دسته های عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی نیز پرداخت و گفت:این عزاداریها ورعایت  تمام شیوه نامه های بهداشتی از سوی تمام عزاداران  قابل تقدیر است.

وی افزود: امام سجاد (ع) استاد تبدیل تهدید به فرصت بود و با برگزاری نزدیک به ۴ دهه مجالس وعظ و روضه به امام حسین(ع) و یارانش باعث ماندگاری واقعه کربلا شد.

خطیب جمعه هشترود با اشاره به اوضاع افعانستان نیز ادامه داد: اشرف غنی و دولتمردانش فاسد  و دست نشانده آمریکا بودند که مفتضحانه فرار کردند .

وی تاکید کرد: ماهیت و تاکتیک طالبان فرق کرده و به این باور رسیده اند که با وحشی گری نمی توان حکومت کرد و باید با دنیا ارتباط دوستانه ای برقرار کرد.

جعفریان بیان کرد: طالبان به این باور رسیده اند که جمهوری اسلامی ایران به ابرقدرت منطقه تبدیل شده و در مقابل ایران اسلامی حرفی برای گفتن ندارند و چون فعلا دردسری برای منطقه ایجاد نکرده اند لذا جمهوری اسلامی ایران نیز بدنبال دردسر نخواهد بود هرچند در این راستا کشور ما بدنبال تطهیر طالبان نیست.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟