اعزام ۱۲۰مبلغ به مناطق مختلف شهرستان هشترود جهت تبلیغ در ایام عزاداری امام حسین (ع)

به گزارش رکنا حجت الاسلام یعقوب اباذری رئیس اداره تبلیغات اسلامی هشترود شامگاه روز دوشنبه در جلسه هماهنگی هیات های عزاداری این شهرستان در مسجد جامع گفت: هر گونه مراسم و تجمع در ایام محرم الحرام از جمله پخش نذورات و برپایی ایستگاه‌های صلواتی ممنوع است.

وی ادامه داد: در سال‌های قبل مراسماتی در بعضی از شهرها و روستاها برگزار می‌شد اما امسال به علت بیماری کرونا این مراسمات انجام نخواهد شد.

وی تاکید کرد: این امکان برای همه فراهم است که در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) شرکت کنند اما اگر در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی غفلت شود، تبعات غیرقابل جبرانی برای جامعه در بر خواهد داشت.

حجت الاسلام اباذری ادامه داد: تاکید تمامی مسئولان و تصمیم سازان درباره برگزاری مراسم ماه محرم باید یکی و این باشد که همه باید در برگزاری این مراسم پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را به دقت رعایت کنند.

وی تصریح کرد: نباید برخی هیئات مذهبی و مساجد تصمیمی احساسی بگیرند و با دقتی کمتر اقدام به برگزاری مراسم ماه‌های محرم و صفر کنند.

رئیس اداره سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان هشترود از راه اندازی سامانه بیرق جهت ثبت نام هیأت‌ها برای اخذ مجوز خبر داد و تصریح کرد: در حقیقت هیأت امام حسین (ع) نیازمند مجوز نیست و این سامانه به جهت اطلاع از دستورالعمل‌های بهداشتی هیأت‌ها مفید و مؤثر خواهد بود.

اباذری در ادامه و در خصوص نذورات مردمی و هیأت‌ها گفت: نذورات باید به سمت کمک‌های مؤمنانه برود و به صورت اقلام پخته نشده تقسیم شود ولی نذورات غیر قابل تبدیل باید حتماً پخته و سپس توزیع شود و سعی شده که هیأت‌ها پس از پخت غذا، خانواده‌های نیازمند را بهره مند سازند.

وی از اعزام بیش از ۱۲۰ مبلغ و مبلغه برای تبلیغ در دهه اول محرم به مساجد وحسینیه های شهر وروستاهای هشترود وبخش نظر کهریزی خبر داد.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟