تنها راه نجات مسلمین صراط مستقیم است

به گزارش رکنا وی با اشاره به شهادت حضرت  امام سجادو اهمیت صحیفه سجادیه (ع) گفت صحیفه سجادیه، مجموعه‎ ای از ادعیه امام سجاد(ع) است که بعد از قرآن کریم و نهج البلاغه حاوی والاترین معارف الهی شمرده می‎ شود و به حق أخت القرآن(خواهر قرآن) و انجیل اهل بیت(ع) و زبور آل محمد(ص) لقب یافته است.

امام جمعه هشترود خاطر نشان کرد:صحیفه سجادیه تنها شامل راز و نیاز و بیان حاجت در پیشگاه خداوند متعال نیست، بلکه دریای بیکرانی از علوم و معارف اسلامی است که طی آن مسائل عقیدتی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و پاره ‎ای از قوانین طبیعی و احکام شرعی در قالب دعا مطرح شده است.

خطیب جمعه هشترود متذکر شد: کلیه دعاهای صحیفه سجادیه دارای اهمیت والاست واز مرتبه اعلایی برخوردار می باشد .چنانچه مقام معظم رهبری هم در وضعیت کرونا تاکیدا سفارش کرده اند که مومنین ومسلمانان دعای هفتم این کتاب مفید را همیشه تلاوت نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن جعفریان در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به سالگرد شهادت رئیسعلی دلواری وروزملی مبارزه با استعمار   نیز گفت: انگلیس هیچگاه به نغع هیچ کشوری قدم بر نداشته است وهمیشه به فکر ومنفعت خودش می باشد.وهر کاری کرده خواسته است که به نفع کشور خودش باشد وهرجا که پای انگلیس به آن کشور یا منطقه کشیده شده است سودش را انگلیس برده ورنج ومشکلاتش را مردم منطقه به همین خاطر نمی شود به این کشور اعتماد کرد.

امام جمعه هشترود در ادامه به شهادت رئیس علی دلواری نیز اشاره کرد وافزود: وی در کشاکش جنگ اول جهانی و در حمله انگلیسی‌ها به بوشهر، رشادت بسیاری از خود نشان داد. ماجرا از این قرار بود که در ۱۹۱۴میلادی در آغاز جنگ جهانی اول نیروهای انگلیس از جنوب ایران را در معرض هجوم قراردادند و کشتی‌های جنگی آنها در مقابل بوشهر لنگر انداختند و نیروهای اشغالگر به‌تدریج قصد اشغال بوشهر و نواحی ساحلی اطراف را داشتند. در واقع باید گفت بوشهر برای انگلیس به عنوان بندری تجاری و به لحاظ جغرافیای سیاسی در منطقه خلیج فارس با اهمیت تلقی می‌شد. حضور آلمان در بوشهر که در آن زمان با بریتالیا در جنگ بود، بهانه‌ای به دست داد تا آنها، این شهر را اشغال کند. انگلیس مقامات کنسول آلمان را دستگیر کرد که این اقدام اعتراض ایران را در پی داشت. به همین دلیل رئیسعلی دلاوری با کسب تکلیف از علماء در اوایل رمضان ۱۳۳۳ قمری خود را برای دفاع از بوشهر و جلوگیری از پیشروی نیروهای انگلیسی آماده کرد و توانست آنها را شسکت بدهد. در ایران به دلیل مجاهدت های این مبارز نامدار در ۱۳۸۹خورشیدی و با مصوبه شورای عالی انقلاب سالروز شهادت وی برابر با ۱۲ شهریور به نام «روز ملی مبارزه با استعمار» نامگذاری شده ‌است.

دولت جدید باید به مشکلات وضعف کشور نگاه ویژه داشته باشد

امام جمعه هشترود در آخر از دولت جدید خواست که به مردم وعده غیر عملی ندهند واگر وعده ای که می دهند عمل نمایند تا مردم بدانند واگر احیانا وعده ای دادند ونتوانستند به عللی به آن وعده جامه عمل بپوشانند حتما علت آن را با مردم در جریان بگذارند تا مردم بدانند که به چه علت نتوانستند به این وعده عمل نمایند .

چون با این کار اعتماد سازی بین   دولت ومردم بوجود می آید ومردم می بینند که مسئولان بلند مرتبه فکر   مردم ومشکلات آنها نگاه ویژه دارند واین دولت ووزرای جدیدخود را مانند مردم واز بطن مردم می بینند   وهیچ وقت خود را از مردم دورنمی بینند وهمیشه وهر لحظه باید مردم مسئولان را در کنار خودشان ببیند وبه آینده امیدوار باشند.که انشالله به کمک خداوند وهمراهی مردم با دولت مشکلات جامعه هر چه زودتر حل شود.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟