رئیس بیمه سلامت شهرستان هشترود در گفتگوبا رکنا روند نسخه نویسی الکترونیکی را تشریح کرد

به گزارش رکنا، تشریح روند اجرای نسخه نویسی الکترونیکی و کاهش تدریجی کاربرد دفترچه های کاغذی بیمه سلامت در مصاحبه با خبر نگار رکنا توسط رئیس بیمه سلامت شهرستان هشترود

احمد شیرجنگ رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان هشترود در خصوص نسخه نویسی الکترونیکی و کاهش تدریجی کاربرد دفترچه های کاغذی بیمه سلامت گفت : سازمان بیمه سلامت ایران در راستای سیاست های کلی نظام سلامت و به منظور تحقق دولت الکترونیک، طرح نسخه نویسی الکترونیکی را جهت ارتقاء سطح کیفی خدمات رسانی در حوزه سلامت و سهولت دسترسی بیمه شدگان به مراکز طرف قرارداد را اجرا می کند.

شیرجنگ در خصوص نحوه اجرای این برنامه ها هم توضیح داد که بیمه شدگان بدون همراه داشتن دفترچه بیمه کاغذی و تنها با ارائه کد ملی خود می توانند به پزشکان طرف قرارداد در بخش خصوصی (مطب و درمانگاه )و دولتی (درمانگاه بیمارستان) مراجعه کنند. و پزشک پس از احراز هویت در سامانه نسخه الکترونیکی نسبت به ویزیت بیمار اقدام کرده و خدمات تجویزی شامل دارو، آزمایش ، تصویربرداری و .... را در قالب یک نسخه در سامانه ثبت می کند. در این شرایط بیمه شده می تواند با کدملی و کد پیگیری (که هم پزشک در اختیارشان قرارمی دهد وهم به سرپرست پیامک می شود) به داروخانه،‌ آزمایشگاه و یا مرکز تصویر برداری و ... مراجعه کند.

وی همچنین عنوان کرد که اجرای کامل نسخه نویسی الکترونیک مزایای فوق العاده مهمی هم برای بیمه شدگان محترم و هم نظام سلامت کشور دارد از قبیل:‌

تشکیل پرونده الکترونیکی

حفظ سوابق درمانی برای بیمه شدگان

رفع مشکل مخدوش وناخوانا بودن نسخ

دسترسی بیمه های تکمیلی به سامانه نسخه الکترونیک و عدم نیاز به ارسال مستندات کاغذی برای بیمه های تکمیلی

جلوگیری از خطاهای نسخه پیچی درداروخانه ها

کم شدن هزینه های چاپ دفترچه

کنترل مصرف بی رویه دارو

کم شدن تقاضاهای القایی

رئیس بیمه سلامت هشترودهمچنین ضمن اشاره به لزوم همکاری همه جانیه تمام بخش های حوزه سلامت در شهرستان از زحمات و پیگیری های فرماندار شهرستان، ریاست و کارشناسان شبکه بهداشت و بیمارستان، پزشکان بخش های خصوصی و دولتی، مسئولین فنی داروخانه ها و آزمایشگاه ها در جهت پشتیبانی و مساعدت های شان با اجرای برنامه و تحمل مشکلات پیش آمده در آغاز راه همینطور بیمه شدگان محترم از بابت همراهی و تحمل مسائل پیش بینی نشده احتمالی تشکر و قدردانی نمود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟