توضیحات رئیس پلیس راهور درباره افزایش نرخ جریمه رانندگی + فیلم

به گزارش  رکنا، رئیس پلیس راهور گفت: هدف از افزایش نرخ جریمه رانندگی ، بازدارندگی است که دیگر شاهد تخلف نباشیم و قصد درآمدزایی مطرح نیست. ­ سردار سیدتیمور حسینی گفت: اقدامات و پیشنهادت پلیس مبنی بر افزایش نرخ جرایم رانندگی برای این است که نسبت به رفتار‌های پرخطر رانندگان بازدارندگی ایجاد کنیم.

­

این مقام انتظامی افزود: بحث افزایش نرخ جریمه متمرکز است بر اینکه شاهد تخلفی نباشیم و به هیچ عنوان نگاه مجموعه پلیس و دولت به این موضوع، درآمدزایی نیست و هدفمان بازدارندگی از خطر و رفتار‌هایی است که می‌تواند موجب تصادف شود.

رئیس پلیس راهور گفت: اگر جریمه‌های رانندگی ۱۰۰ برابر هم شود، برای این است که سلامت مردم تضمین شود و این به هیچ عنوان در سبد خانوار تعریفی ندارد.

­

سردار حسینی افزود: رانندگانی که در طول سال تخلفی انجام نمی‌دهند، اگر نرخ جریمه هزار برابر هم افزایش پیدا کند، برایشان شرایط خاصی را ایجاد نمی‌کند.

­

این مقام انتظامی گفت: هدف از افزایش نرخ جریمه، حفظ سلامت جامعه و بهبود رفتار‌های رانندگان پرخطر است.

­

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه سال گذشته، ۹۸ درصد تردد‌ها قانونمند و فقط ۲ درصد از میزان تردد‌ها مشمول جریمه بودند، افزود: هیچ دستگاهی اجازه نمی‌دهد که ۲ درصد راننده متخلف، سلامت و امنیت ۹۸ درصد راننده قانونمند را به خطر بیندازد.

کدخبر: 983601 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟