پرسش و پاسخ

ارسال پرسش

پرسش شما با موفقیت ارسال شد ، کاربر گرامی چنانچه ایمیل خود را هنگام ثبت سوال وارد کرده اید در صورت پاسخ دادن به سوال شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده خواهد شد.

پرسش شما با موفقیت ارسال شد، کاربر گرامی، لطفا برای بازدید از پاسخ‌های ارسالی به سوالتان، حداکثر تا 7 روز آینده به همین صفحه مراجعه کنید.

ایمیل واد شده صحیح نمیباشد.
وارد نمودن ایمیل ضروری نیست
انتخاب دسته بندی اجباری می‌باشد.
ok {{ uploadedFileData.name }} uplodaed.
این فیلد اجباری میباشد. کاراکتر وارد شده کم میباشد.
  • علاقه ام به یک بازیگر باعث شده کمتر درس بخوانم

    دختری 14 ساله و خجالتی هستم كه علاقه زیادی به یك بازیگر پیدا كرده‌ام. همیشه به این مساله فكر می‌كنم و این مساله باعث شده تا درس‌هایم افت كند. لطفا راهنمایی‌ام كنید.

    دسته بندی: روانشناسی پاسخ: 1 تاریخ: ۱۴۰۰/۰۱/۱۶ ۲۰:۱۷:۵۰
  • همه راه های ترک سیگار را امتحان کردم اما نشد

    من 53 ساله و دیپلمه هستم از سن 17 سالگی یعنی کلاس دوم دبیرستان بنابر پیشنهاد یک هم مدرسه ای سیگاری شدم و الان هنوز که هنوز است نتوانستم این عادت را کنار بگذارم البته در سالهای گذشته توسط آدامس های ترک سیگار توانستم تا چند روزی هم سیگار نکشم ولی متاسفانه دوباره وسوسه شدید شدم و شروع کردم به سیگارکشیدن حالا که میخواهم ترک کنم واقعا هر چی فکر میکنم میبینم سخته انگار البته با جستجو در اینترنت انواع و اقسام راه های ترک سیگار و چگونگی مراحل آن و داروهای این کار را مطالعه هم کرده ام ولی با توجه به اینکه جاهایی که هزینه آنها پایین است یعنی دولتی ها که ترک سیگار انجام میدهند مبتنی بر همان آدامس و چسب و لوازم ترک سیگار و یکسری قرص مثل زنیان یا چانتیکس و اینگونه قرص ها هست که من چون میدانم اینگونه قرص ها عوارضی هم دارد مایل به اینگونه راه حل برای ترک سیگار نیستم و بیشتر مایل بودم که فقط از طریق مشاوره حالا تلفنی حتی حضوری هم نباشد بهتر بتوانم این سیگار را ترک کنم ولی متاسفانه هر چقدر در اینترنت جستجو میکنم میبینم هزینه روانشناسانی که در این زمینه ترک سیگار مشاوره میکنند حالا چه تلفنی و یا چه حضوری اصلا به دخل و خرج من نمیخورد و خیلی مبلغ بالایی میخواهند میخواستم بدانم به نظر شما باید چه کار کرد؟ و آیا شما جایی یا نهادی را میشناسید که با مبلغ بسیار کمی فقط مشاوره روانشناسی برای ترک سیگار حالا به خاطر دوری رفت و آمد تلفنی هم باشد بهتر میشناسید تا به من معرفی کنید برای این کار.

    دسته بندی: روانشناسی پاسخ: 1 تاریخ: ۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ۲۱:۰۶:۰۹
  • تک پسرم تندخو و عصبانی است

    پسرم ۲۰ سالش هست و تک فرزند و تندخو و بی حوصله شده است و همش میگوید که من تنهام و خواهر و برادری ندارم و بر این اساس تمام فکر و ذکرش این است که با دختری دوست شود و فکر میکند که این تنهایی را میتواند با این کار از بین ببرد و فکر میکند که اگر پسری دوست دختر نداشته باشد نشانه بی عرضگی اوست و وقتی که از دوست دخترش جدا میشود یا وقتی که تنهاست عصبی و تندخو میشود و هر چه بهش میگویم ازدواج کن میگوید نه با تشکر راهنماییم کنید.

    دسته بندی: روانشناسی پاسخ: 1 تاریخ: ۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ۲۰:۵۸:۱۵
  • دخترم موقع درس خواندن حواسش پرت میشود

    دختری دارم نه ساله خیلی شیطون و پر جنب و جوش هستش و باهوش اما از وقتی مدرسه رفتن را آغاز کرده همیشه موقع درس خواندن تمرکز روی درس ندارد و حواسش پرت میشود اما وقتی دقت میکند به راحتی همه درسهایش را جواب میدهد مخصوصا با آنلاین شدن کلاسها تمرکزش موقع درس دادن معلمش کم است و همش به فکر بازی هستش که این موضوع باعث جنجال بین مادرش با او هستش و همیشه برای درس خوندن با داد و بیداد و درگیری درس میخواند و همیشه موقع درس دعواشون میشود من هم از این وضعیت خسته شدم چکار کنم؟ مادرش هم خیلی عصبی شده و سر کوچکترین مسئله داد و بیداد میکند.

    دسته بندی: روانشناسی پاسخ: 1 تاریخ: ۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ۲۰:۵۳:۳۷
  • نمیدانم با پسر معتادم چگونه رفتار کنم

    من پسری دارم که ۲۸ سال اعتیاد دارد و اصلا نمیخواهد ترک کند ۹ سال در کمپ رفته و پس از آمدن باز شروع به مصرف کرده هر جوری باهاش رفتار میکنیم با محبت و صحبت باز هم مصرف را ادامه میدهد. الان ۴۶ سالش هست و اصلا در طول این مدت دنبال کار نرفته و وقتی هم چند بار سر کار رفته دو هفته کار کرده بیرون آمده و بهانه گرفته. الان سالهاست که پیش درمانگر بردم و روانشناس و دکتر ولی اصلا پیگیری نمیکند و میگوید که فایده ندارد این چیزها نمیدانم با پسرم چکار کنم. از خانه هم بیرون نمیرود و کمپ هم نمیرود و همش پول میخواهد که مصرف کند. لطفا مرا راهنمایی کنید و راه چاره ای به من بدهید چون واقعا خسته شدم و گرفتار.

    دسته بندی: روانشناسی پاسخ: 1 تاریخ: ۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ۲۰:۴۸:۱۷