تزریق ناگهانی 145 هزار خودرو به شهرها تا پایان آبان،سم در ریه مردم

حدود 145 هزار خودرو به مردم تا پایان آبان ماه واگذار می شود. خودرو سازی ها موظف اند تا 145 هزار خودرو دپو شده در پارکینگ های خود را به مردم واگذار کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، حجت‌الاسلام حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جریان جلسه روز دوشنبه 26 مهرماه 1400 در شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به بازدید معاونان و مدیران سازمان بازرسی از شرکت‌ های خودروساز طی هفته گذشته، گفت: با پیگیری‌ های صورت گرفته مقرر شد عمده 145 هزار خودرویی که هم ‌اکنون در پارکینگ‌ های 2 شرکت خودروساز کشور وجود دارد، تا پایان آبان ماه به صفر برسد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: حسب دستور رئیس قوه قضاییه، هیئتی از سوی سازمان بازرسی کل کشور در شورای رقابت مقرر شد تا علاوه بر نظارت بر چگونگی اجرای ماموریت ‌های این شورا، نظارت ‌های لازم را در حوزه افزایش کیفیت، قیمت‌ گذاری و نحوه فروش خودروها انجام دهد.

این اتفاق به معنای تزریق تعداد زیادی خودرو به خیابان ها و محیط شهری است که نتیجه آن می تواند ترافیک، آلودگی هوا و معضلات زیست محیطی دیگر باشد.

تزریق 145 هزار خودرو به شهرها آلودگی هوا را افزایش می دهد

مهندس علی اصغر قائمی، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در رابطه با تزریق 145 هزار خودرو در یک ماه به مردم به خبرنگار رکنا اظهار داشت: اگر همه 145 هزار خودرو در شهر تهران تزریق شود، قطعاً آلودگی هوا و محیط زیست افزایش خواهد یافت. با این حال باید جدول توزیع آن در سراسر کشور مشاهده شود تا اظهار نظر بهتری در این رابطه داشت.

وی در مورد خودروهای دپو شده در پارکینگ های خودروسازی مذکور گفت: اگر 145 هزار خودرو جزو مطالبات مردم بوده و در آن ثبت نام کرده باشند، خودروسازان مکلف به واگذاری آن ها به مردم هستند و باید حقوق مردم را به آن ها پرداخت کنند.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به تاثیر ویژگی خودروهایی که قرار است تا پایان آبان ماه به مردم تحویل داده شود، اشاره کرد و گفت: نوع سوخت و استانداردی که 145 هزار خودرو می سوزانند در تاثیر آن ها بر آلودگی هوا مهم هستند. معلوم نیست این خودرو ها یورو 4 هستند یا کیفیت کاربراتور و انژکتور آن ها چگونه است، بنابراین نمی توان اظهار نظر صریحی انجام داد و باید منتظر ارسال نامه به شورای شهر و جدول توزیع آن به مردم و سهم تهرانی ها از این تعداد خودرو به چه شکل است،

کدخبر: 731816 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟