لغو کنسرت هنرمند مشهور استانبول و سفر احمدی‌ نژاد

به گزارش رکنا، در این اطلاعیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"اطلاعیه"

بنا به دعوت جمعی از اندیشمندان، مردم و نهادهای فرهنگی ترکیه قرار بود جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد با همراهی گروهی از دانشگاهیان و صاحب‌نظران طی سفری در روزهای ۲۸ و ۲۹ مهر ماه در چند برنامه گفت‌وگو با اندیشمندان، دانشگاهیان و مردم ترکیه شرکت نماید.

اینک با تشکر از مسئولان، اساتید و دانشجویان دانشگاه ادیرنه، مسئولان موسسه رادیو و تلویزیون ترکیه‌(TRT) ، موسسه آل البیت و شخصیت هایی که از چندین ماه قبل برای این سفر برنامه‌ریزی نموده و زحماتی را متقبل شدند، اعلام می دارد که با توجه به درگیری شدید بین ارتش ترکیه و مردم کرد سوریه و برای تاکید مجدد بر ضرورت تلاش برای صلح و حل مشکلات از طریق گفت و گوی عادلانه و احترام‌آمیز، این سفر لغو و به زمان مناسب موکول می‌گردد.

از خداوند منان برای همه ملت ها سلامتی، عزت، رفاه و صلح و به ویژه برای مردم منطقه رفع توطئه مستکبران و دوستی و همزیستی برادرانه مسئلت دارم.

دفتر رییس دولت های نهم و دهم

نامه احمدی نژاد

لغو کنسرت کیهان کلهر در استانبول

کیهان کلهر

کیهان کلهر اعلام کرد که کنسرت خود را در استانبول در اعتراض به جنگ علیه کُردهای شمال سوریه لغو کرده است.

به گزارش رکنا ،کیهان کلهر جمعه 19 مهر 1398 در سالن رویال فستیوال هال لندن کنسرت مشترکی با «رامبرانت تریو» داشت. کلهر در جریان برگزاری این کنسرت اعلام کرد که کنسرتش در استانبول را لغو کرده است.

کلهر پیش از اجرای آخرین قطعه‌ی کنسرتِ شب گذشته سخنانی احساسی بیان کرد که متن این صحبت‌ها را در ادامه می‌خوانید:

«روزهای اخبر، روزهای سختی برای مردم کُرد است. خشونت و جنگی علیه ما در شمال سوریه به راه افتاده که باعث شده مردم کُرد در زیر سرکوب و ستم رنج بکشند. این جنگ کُشتگان و آوارگان بیشتری خواهد داشت. این جنگ پناهندگان بسیاری را در پی خواهد داشت. برخی سیاست‌مداران این مسائل را نمی‌فهمند.

قرار بود در استانبول هم کنسرتی داشته باشم که آن را لغو کردم. تا نشانه‌ی احترامی باشد برای برادران و خواهران کُردم.

به عنوان آخرین قطعه آوازی می‌خوانم برای بچه‌های کُرد که هم‌اکنون درگیر جنگ هستند. امیدوارم روزی در دنیایی زندگی کنیم که در آن خبری از جنگ نباشد و تمام بچه‌ها در بستری امن بخوابند.»

کنسرت کیهان کلهر قرار بود 13 اکتبر - 21 مهر 1398 در استانبول برگزار شود.

کلهر در پایان این کنسرت با همراهیِ نوازندگان «رامبرانت تریو» قطعه‌ای براساس یک لالاییِ کردی اجرا کرد.

کلهر و «رامبرانت تریو» در کنسرت شب گذشته آثاری از آلبوم «هنوز پاییز است» را اجرا کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 509631 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟