تاثیر تغذیه دوران بارداری بر میل کودکان به خوراکی ها
تبلیغات

به گزارش رکنا، یک مطالعه جدید بین‌المللی نشان می‌دهد کودکان طعم‌هایی را که در دوران بارداری در معرض آن ها بوده‌اند، بیشتر می‌پسندند و این می‌تواند به والدین برای ترویج تغذیه سالم کمک کند.

بر اساس این پژوهش جدید، قرار گرفتن زودهنگام جنین در معرض برخی خوراکی‌ها در دوران بارداری ممکن است باعث شود کودکان در سال‌های بعد تمایل بیشتری به سبزیجات داشته باشند.

پژوهشگران دانشگاه‌هایی در بریتانیا، فرانسه و هلند به گروهی از زنان باردار کپسول‌های حاوی پودر کلم و به گروه دیگر کپسول‌های حاوی پودر هویج دادند.

آن ها سپس با استفاده از سونوگرافی واکنش‌های چهره جنین‌ها را پس از قرار گرفتن در معرض این طعم‌ها در هفته‌های ۳۲ و ۳۶ بارداری بررسی و کدگذاری کردند.

کودکان زمانی که حدودا سه‌هفته‌ای بودند دوباره زیر نظر گرفته شدند و در تازه‌ترین مرحله ۱۲ کودک در سه‌سالگی مورد مطالعه قرار گرفتند.در آخرین مرحله، سواب‌های پنبه‌ای مرطوب که در پودر هویج یا پودر کلم آغشته شده بودند زیر بینی هر کودک نگه داشته شد.

واکنش‌های آن ها فیل‎برداری و تحلیل شد و پژوهشگران به‌دنبال حالت‌های چهره‌ای بودند که به عنوان «چهره خنده» یا «چهره گریه» توصیف می‌شود.سپس این تیم این واکنش‌ها را با واکنش‌های ثبت‌شده پیش از تولد و اندکی پس از تولد مقایسه کرد. پژوهشگران می‌گویند این یافته‌ها با تایید تحقیقات پیشین نشان می‌دهد نوزادان می‌توانند پیش از تولد طعم‌های ناشی از رژیم غذایی مادر را احساس کنند.

اخبار تاپ حوادث

تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات