آخرین جزئیات آتش‌سوزی در دهنه چهل‌ چای مینودشت

به گزارش رکنا؛ حمید سلامتی دقایقی پیش در گفت‌وگو با اشاره به وقوع حریق در منطقه «یکه سور» دهنه چهل چای مینودشت ، اظهار کرد: این آتش‌سوزی از عصر روز گذشته(چهارشنبه ۱۳ دی) در این منطقه شروع شده که سطح حریق قابل توجه نبوده اما صخره‌ای بودن عرصه، تاریکی هوا و شدت بالای وزش باد ادامه روند اطفای حریق را دچار مشکل کرد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود و تاریکی هوا نیروهای امدادرسان ادامه کار اطفای حریق را از صبح امروز آغاز کردند، تصریح کرد: همانطور که بیشترین آتش سوزی‌های استان گلستان عامل انسانی دارد این حریق نیز به دلیل فعالیت‌های زراعی و دامی و همچنین حضور گردشگر در این منطقه، علت انسانی داشته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با بیان اینکه در حال حاضر آتش در عرصه‌های جنگلی مینودشت مهار شده است، یادآور شد:  عملیات اطفاء کامل آتش همچنان ادامه دارد و در صورت نیاز، از بالگرد نیز استفاده می‌شود.

سلامتی  با بیان اینکه وجود شیب تند و دامنه صخره‌ای موجب شده تا کار امدادرسانی کمی کُند شود، خاطرنشان کرد: با وجود سخت گذر بودن منطقه، با تلاش نیروهای امدادی و مردمی، اکنون آتش مهار شده و به نظر می‌رسد تا دو ساعت دیگر حریق به طور کامل اطفاء خواهد شد.

وی با بیان اینکه هنوز میزان خسارت وارده ناشی از وقوع حریق مشخص نیست، افزود: با وقوع حریق در منطقه یکه سور چهل چای مینودشت فرماندار، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان، هلال احمر، بسیج، سپاه و دیگر دستگاه‌های امدادی همه تلاش خود را برای اطفای آتش به کار گرفتند و در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نفر نیرو در منطقه حضور دارند و مشغول اطفای حریق هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر مشکل حادی در منطقه آتش سوزی وجود ندارد، از همه مردم خواست با توجه به خشکی هوا و زمین،  از روشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی و مراتع، اجتناب کنند.

 

 

کدخبر: 858761 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟