محدودیت های جدید کرونایی از ساعتی دیگر افزایش می یابد / شناسایی موارد مشکوک به امیکرون در نقاط مختلف کشور

سویه امیکرون وارد ایران شد. سویه امیکرون جدیدترین سویه کروناست. سویه امیکرون برای نخستین بار در کشور بوتسوانا در قلب آفریقای جنوبی شناسایی شد. سویه امیکرون قدرت سرایت پذیری بسیار بیشتری از سویه های قبلی دارد. همچنین سویه امیکرون نسبت به سویه های قبلی کرونا واکسن‌گریزتر است.

به گزارش رکنا، دکتر محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در گفت و گو با صدا و سیما ضمن تایید ورود سویه اومیکرون به ایران گفت: اولین بیمار مبتلا به سویه اومیکرون در تهران شناسایی شده و تحت مراقبت است. قبل از اینکه بیماری از طریق آزمایشگاه تائید شود، اطرافیان شخص مبتلا به امیکرون قرنطینه شدند.

وی افزود: ما امروز پیشنهادات خود را پس از قطعی شدن بیماری به وزیر بهداشت دادیم. محدودیت های جدید کرونا نیز با توجه ورود سویه جدید کرونا به کشور، عصر امروز پس از تصویب در ستاد کرونا اعلام خواهد شد.

گویا تاکید کرد: به جز فردی که ابتلای او به سویه امیکرون تایید شده است، دو یا سه نفر مشکوک به اُمیکرون، شناسایی شده‌اند که یک‌مفر از آنها، در آی‌سی‌یو بستری است؛ البته ابتلای قطعی آنها به این سویه هنوز تایید نشده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت اظهار داشت: پیشنهاداتی را برای‌ مقابله با شیوع سویه جدید کرونا به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه کردیم که اگر عصر امروز تصویب شود، اطلاع‌رسانی می‌شود.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟