بیشترین آمار فوت کرونا مربوط به سنین 40 تا 60 سال است / کاهش آمار فوت 65 سال به بالا بعد از واکسیناسیون + فیلم
حجم ویدیو: 11.78M | مدت زمان ویدیو: 00:01:37

شیوع موج پنجم کرونا بر مبنای گسترش سویه دلتا ویروس کرونا در کشورمان منجر به وخیم شدن وضعیت کرونا در بسیاری از نقاط کشور شده است و هم اکنون 246 شهر کشور در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و تا کنون براساس آمارهای رسمی نزدیک 112 هزار نفر بر اثر ابتلا به کرونا در ایران فوت کرده اند.

به گزارش رکنا، دکتر پیام طبرسی، رئیس بخشی عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: آمار مرگ و میر کرونا در میان کسانی که هر دو دُز واکسن کرونا را تزریق کرده اند، بسیار کاهش یافته است. همین که مرگ و میر کرونا در افراد بالای 65 سال که بیشتر آنها واکسن کرونا دریافت کرده اند، بسیار کمتر شده و متاسفانه بیشترین آمار مرگ و میر مربوط به سنین 40 تا 60 سال است، نشان می دهد که واکسیناسیون برای افراد سالمند تاثیر مناسبی در کاهش مرگ و میر داشته است.

وی افزود: براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، تمام واکسن هایی که در دنیا مطرح است، باعث کاهش مرگ و میر شده اند و ما باید از هر نوع واکسنی که در اختیار داریم، استفاده کنیم. همچنین هیچ کدام از واکسن ها در هنگام شیوع موج کرونای دلتا در جهان نتوانسته اند جلوی بیماری خفیف را بگیرند، اما در جلوگیری از بیماری شدید، بستری و مرگ و میر به شدت موثر بوده اند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری ادامه داد: در مورد واکسن برکت از سوی خارجی ها هجمه زیادی وارد شد. اما پس از تزریق واکسن برکت در سیستان و بلوچستان میزان مرگ و میر کاهش داشته است و کم عارضه ترین واکسن، برکت بوده و هم رده دیگر واکسن ها اثر دارد.

طبرسی تاکید کرد: مردم خودشان برکت را انتخاب می کنند و می گویند "ایرانی هستیم پس واکسن ایرانی می زنیم." در سیستان و بلوچستان درصد بالایی از مردم به انتخاب خودشان واکسن برکت را تزریق کردند، میزان مرگ و میر در این استان به شدت کاهش داشته است.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟