وزیر بهداشت برنامه های جدید واکسیناسیون را ابلاغ کرد / آمادگی تزریق روزانه 500 هزار دُز واکسن کرونا وجود دارد

تزریق عمومی واکسن کرونا مهمترین راهکار ریشه کن کردن این ویروس محسوب می شود. تا کنون 9 میلیون و 674 هزار و 121 دُز واکسن کرونا به ایرانیان تزریق شده است. این در حالی است که تا امروز 13 میلیون و 252 هزار و 600 دُز واکسن کرونا وارد کشور شده و البته بیش از 300 هزار دُز واکسن برکت نیز در چرخه واکسیناسیون عمومی مصرف شده است. تا امروز7 میلیون و 339 هزار و 804 نفر در کشورمان معادل 8.8 درصد جمعیت کشور دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و دُز دوم واکسن کرونا نیز تنها به 2 میلیون و 334 هزار و 317 دُز معادل 2.8 درصد جمعیت کشور تزریق شده است.

به گزارش رکنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ارسال نامه‌ای به روسای دانشگاه‌ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور، برنامه‌های جدید واکسیناسیون کرونا را ابلاغ کرد.

سعید نمکی در این نامه با اشاره به تامین و پشتوانه کافی واکسن و توسعه مراکز تزریق در سراسر کشور، بر آمادگی تزریق روزانه بیش از ۵۰۰ هزار دُز واکسن تاکید کرده است.

در ادامه نامه وزیر بهداشت آمده است:

«به دلیل پوشش واکسیناسیون جمعیت بالای ۶۰ سال و استان‌های جنوبی و جنوب شرقی بالای ۵۰ سال به حد قابل قبولی رسیده ایم و مراجعه به مراکز واکسیناسیون در روز گذشته کمتر بوده است؛ نسبت به دعوت کلیه افراد بالای۶۰ سال که تاکنون مراجعه نکرده و یا در سایت ثبت نام ننموده‌اند، اطلاع رسانی و اقدام شود.

در صورت پوشش ۷۵ درصدی واکسیناسیون، نوبت دهی ۵۸  تا ۶۰ ساله‌ها آغاز شود، در استانهایی که گروه سنی هدف ۵۰ سال می باشد، نسبت به نوبت دهی ۴۸ تا ۵۰ ساله‌ها  اقدام کنند.»

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟