انواع کباب های دنیا

مطلب پیشنهادی : طرز تهیه کباب دنده خانگی

چین شائوکو

یکی از لذیذترین کباب­های دنیا در کشور چین طبخ می­شود و متاسفانه آنقدر که باید و شاید شناخته نشده­است. شائوکو روشی برای باربیکیو و کباب کردن است که در آن سیخ­های چوبی بامبو مورد استفاده قرار می­گیرد. در این نوع کباب انواع گوشت، غذاهای دریایی و سبزیجات مختلف را با ادویه­ها و سس­های لذیذ چینی مزه­دار می­کنند و به سیخ می­کشند. شائوکو عموماً به عنوان غذای خیابانی فروخته می­شود و در شهرهای مختلف و بالاخص در شب­ها اغذیه­فروشی­های سیاری هستند که انواع کباب­های خوشمزه را روی حرارت مستقیم آتش طبخ می­کنند.

مکزیک: بارباکوآ Barbacoa

مکزیک از جمله کشورهاییست که به دلیل غذاهای خوشمزه و لذیذش شهرت فراوان دارد. اگر در سفر خود به مکزیک سراغ کباب فروشی­ها و اغذیه فروشی­های سیار بروید به احتمال زیاد با غذایی به نام بارباکوآ روبرو خواهید شد. بارباکوآ روشی برای کباب کردن و پختن گوشت است و در آن از انواع گوشت مثل گاو، گوسفند، بره، بز و... استفاده می­شود. در این روش سنتی، ابتدا گوشت را در گودالی در زمین دفن می­کنند و روی آن را با برگ­های گیاهی به نام آگاو (agave) می­پوشانند و بعد با حرارت بسیار کم و در مدت زمانی طولانی طبخ می­کنند تا گوشت کاملاً نرم و رشته رشته شود. البته امروزه دیگر این روش مرسوم نیست اما همچنان این نوع کباب باید با حرارت کم و در مدت زمان زیاد پخته شود و آماده سرو شود. بارباکوآ عموماً همراه با آب گوشت و نان تورتیلا مصرف ف می­شود که به آن تاکوی بارباکوآ گفته می­­شود.

آرژانتین: آسادو Asado

غذاهای آرژانتین با لذیذ ترین و غذاهای آرژانتین قبل از سفر آشنا شوید

از دیگر کباب­های خوشمزه در دنیا، کبابی است که در کشور آرژانتین پخت می­شودو آسادو نام دارد. آرژانتینی­ها عاشق گوشتند و با سفر به این کشور غذاهای گوشتی بسیار خوشمزه و دلچسبی را می­توانید امتحان کنید. آسادو روشی برای پخت گوشت است و آماده شدنش یک نصفه روز به طول می­انجامد! برای پخت آسادو، ابتدا گوشت را به سیخ کشیده یا در یک توری سیمی می­گذارند و روی شعله مستقیم یا ذغال گذاشته و اجازه می­دهند گوشت در یک نصفه روز کامل با حرارت ملایم پخته و طبخ می­شود. در این نوع کباب، انواع قسمت­های گوشت حتی دل و روده و مغز را می­توان استفاده کرد. کباب آسادو با نمک و ادویه­های مختلف و همچنین با سس مخصوص و لذیذی سرو می­شود.

مطلب پیشنهادی : طرز تهیه کباب برگ خانگی

هند: تندور Tandoor

طرز تهیه جوجه کباب تندوری خوشمره و مخصوص به روش هندی

در صورت سفر به هند، در رستوران­ها احتمالا واژه چیکن تندوری را خواهید شنید. به روش کباب کردن هندی، تندوری می­گویند و انواع کباب را اینگونه آماده می­کنند. جالب است بدانید که تندور در زبان هندی با تنور در زبان فارسی هم معنی است و روش طبخ مشابهی نیز دارند. در این روش گوشتها را داخل تنوری استوانه­ای که شبیه تنورهای خودمان بوده و پایینش آتش مستقیم وجود دارد، قرار می­دهند. برای ایجاد آتش به روش سنتی از چوب و ذغال و برای ایجاد آن به روش­های مدن­تر از گاز استفاده می­کنند. کبابی که با این روش طبخ می­شود، آبدار و لذیذ است و طعمی دودی دارد که این طعم طرفداران بسیاری نیز دارد. در هند انواع کباب تندوری را با گوشت­های متنوعی از جمله گوشت مرغ، ماهی، پنیر و... و با ماست و انواعی از ادویه­های مختلف مزه­دار می­کنند و بعد آن را به صورت تندوری کباب می­کنند.

برزیل، کباب چوراسکو Churrasco

شاید برزسیل را بیش از همه با سواحل زیبا و تفریحات ساحلی، جشنواره­های پرشور و حرارت و فوتبال بشناسید، اما باید بدانید یکی از غذاهایی که در میان دیگر جاذبه­های برزیل قرار می­گیرد کباب چوراسکو است. چوراسکو نیز شکلی از کباب کردن گوشت در برزیل است که محبوبیت بسیاری دارد، به طوری که امروزه در سرتاسر جهان رستوران­های برزیلی مخصوصی برای کباب چوراسکو دیده می­شود. در این روش انواع مختلف گوشت از تکه­های گوشت گاو گرفته تا قلب و جگر مرغ را به سیخ کشیده و با حرارت بسیار ملایم روی ذغال کباب می­کنند.

اندونزی: ایکان باکار Ikan Bakar

یکی از انواع کباب که در کشور اندونزی محبوبیت فراوانی دارد، ایکان باکار است. در این روش ماهی را روی ذغال، کباب می­کنند. البته در بخش­های مختلف اندونزی، طرز تهیه این کباب و نوع سسی که استفاده می­کنند تا حدی متفاوت است اما روش کلی طبخ این کباب اینگونه است که ابتدا ماهی را با ترکیبی از ادویه­ها مزه­دار می­کنند، بعد بین دو تور فلزی قرار داده یا بین برگ موز می­پیچند و مستقیماً روی حرارت آتش می­گذارند. ایکان باکار عموماً با سسی لذیذ به نام سامبالز سرو می­شود که این سس با استفاده از گشنیز، موسیر، سیر، تمر هندی، زردچوبه و فلفل چینی درست می­شود.

مطلب پیشنهادی : طرز تهیه شیشلیک خانگی

کروه جنوبی، کباب گوگیگوی Gogigui

از دیگر انواع کباب که در کشور کره جنوبی پخته می­­شود گوگیگوی است هرچند که توریست­ها آن را با نام­های دیگری از جمله کباب کره­ای یا باربیکیوی کره­ای بیشتر می­شناسند. در مراسمات کره­ای، کباب گ.گیگوی عموماً با گوشت گاور، مرغ و... سبخ می­شود و کنار آن دورچینی از سبزیجات، کیمچی بوده و همچنین با برنج نیز سرو می­شود. گاهی اوقات نیز مهمانان نیز می­توانند در فرایندکباب کردن کمک کرده و کباب­هایشان را خودشان آماده کنند. نحوه سرو و آماده کردن این نوع کباب بسیار جالب و مهیج است بدین گونه که عموماً منقل ذغالی با باربیکیوی گازی را روی میز غذاخوری قرار می­دهند تا میهمانان در حالی که دور میز نشسته­اند، غذایشان را آماده کنند.

تایوان، کباب مغولی Mongolian BBQ

کباب مغولی برخلاف اسمش متعلق به کشور تایوان است و از معروف­ترین و لذیذترین انواع کباب است. این غذا از اوایل دهه 1950 در رستوران­های تایوال طبخ و سرو می­شده و برای پخت آن انواع گوشت را با سبزیجات و نودل روی صفحه­ای فلزی کباب می­کنند و با هم ترکیب می­کنند. هرچند که این کباب خاستگاهی تایوانی دارد اما امروزه در بعضی مناطق چین محبوبیت زیادی پیدا کرده­است. در صورت سفر به تایوان و بالاخص تایپه، حتما این کباب لذیذ و پر ادویه را امتحان کنید.

 

کدخبر: 861843 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟