تخم مرغ شانه ای 50 هزار تومان در راه است ؟!

قیمت تخم مرغ / ناصر نبی پور در پاسخ به چرایی گرانی تخم مرغ در روزهای اخیر اظهار کرد: در تولید تخم مرغ پارامترهای زیادی وجود دارد که قیمت آنها طی این مدت افزایش یافته است. حال با وجود این افزایش قیمتها چگونه می شود قیمت تخم مرغ نسبت به سال گذشته دچار تغییر نشود؟

قیمت خوراک طیور افزایش زیادی داشته است

وی ادامه داد: ۵۰ درصد سویای موردنیاز در خوراک طیور توسط دولت تامین می شود ولی مجبوریم ۵۰ درصد دیگر را از بازار آزاد با قیمت کیلویی ۱۳هزار و ۵۰۰تومان تهیه کنیم؛ در حالیست که قیمت آن باید کیلویی ۲۴۵۰ تومان باشد یا ذرتی که باید کیلویی ۱۳۵۰ تومان باشد در حال حاضر قیمت آن در بازار آزاد به ۳۴۰۰تومان رسیده است.

به گفته وی وقتی تولید کننده خوراک طیور نداشته باشد، در نتیجه وزن مرغ کاهش می یابد و تخم نمی گذارد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا صادرات تخم مرغ باعث برهم خوردن بازار داخلی شده است گفت: میزان صادرات در حدی نبوده که بر بازارهای داخلی اثرگذار باشد. اگر امروز در این شرایط قرار گرفته ایم به دلیل کمبود نهاده های دام و طیور است که باعث افت تولید شده است.

نبی پور اضافه کرد: در اردیبهشت ماه بیشترین میزان صادرات تخم مرغ را در حد ۱۴هزار تن داشتیم و از آن طرف قیمت تخم مرغ حتی ارزانتر از نرخ مصوب هم شده بود.

به گفته وی سرانه مصرف تخم مرغ در کشور سالانه ۱۱ کیلو است؛ در حالی که بیشتر از نیاز سالانه تخم مرغ تولید می شود.

واردات تخم مرغ در صورت تدام شرایط فعلی / هر شانه تخم مرغ 50 هزار تومان خواهد شد

او با بیان اینکه در صورت تداوم شرایط فعلی مجبور به واردات تخم مرغ در یکی دو ماه آینده خواهیم شد، گفت: قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ برای واحدهای تولیدی در شرایط فعلی بیش از ۱۴هزار و ۹۰۰تومان و قیمتی که باید به دست مصرف کننده برسد ۳۰هزار تومان است. اگر همین ۵۰درصد سویا توسط دولت تامین نشود، تخم مرغ به کیلویی بیش از ۲۳ هزار تومان و شانه ای ۵۰ هزار تومان هم خواهد رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 604256 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟