مبارزه با چاقی با برگ زیتون

 چاقی معضل بزرگی است که خیلی از افراد درگیر آن هستند. چاقی می تواند سلامت تک تک اندام های بدن را تهدید کند. شما می توانید چاقی را با برخی خوراکی ها خاموش کنید. برگ زیتون برای مقابله با چاقی مفید است. یک پژوهش نشان داده است که یک فنجان قهوه به همراه عصاره برگ زیتون می‌تواند برای مقابله با چاقی مفید باشد.

به گزارش رکنا، ‌در این پژوهش محققان به موش‌های آزمایشگاهی رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات و چربی زیاد به مدت هشت هفته دادند تا این که موشها به سندرم متابولیک دچار شدند. سپس به این موشها قهوه غنی شده با عصاره برگ زیتون به مدت هشت هفته دیگر خورانده شد.

کاهش چاقی با عصاره برگ زیتون

پژوهشگران متوجه شدند که بعد از مصرف این نوشیدنی، علائمی از بهبودی در قلب و عروق، کبد و بهبود علائم متابولیکی در موش‌ها مشاهده شد اما در موشهایی که قهوه معمولی مصرف کرده بودند، این علائم بهبود دیده نشد.

لیندسی براون، محقق دانشگاه کویینز ماری جنوبی، در این پژوهش گفت: عصاره برگ زیتون به دلیل خواص ضد التهابی که دارد، وزن را کاهش می‌دهد.

به گزارش روزنامه ساندی مورنینگ هرالد، نقش التهاب بعنوان عاملی که موجب ذخیره چربی می‌شود مجوز مطالعات در زمینه چاقی در سراسر دنیا است.

به گفته محققان؛ چای سبز، محتویات آسپرین و ایبوبروفن نیز ظاهرا همین تاثیرات را در کاهش وزن دارند.

جزئیات این پژوهش در مجله آمریکایی «تغذیه» به چاپ رسیده است.

کدخبر: 703108 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟