معجزه 48 ساعته برای خلاص شدن از تیرگی دور چشم

تاثیر سرکه سیب بر روی انواع مشکلات پوستی شگفت‌انگیز است و این امر شامل کاهش رنگ‌دانه‌های زیر چشم هم می‌شود. سرکه سیب حاوی مواد معدنی، ویتامین‌ها و آنزیم‌هایی است که باعث شادابی و طراوت نواحی زیر چشم می‌شود.

 شاید خلاصی از تیرگی دور چشم آن هم تنها طی ۲ روز به نظر یک معجزه برسد! با وجود این حلقه‌های سیاه دور چشم، شما خسته، کسل و بی‌حال به نظر می‌رسید و ممکن است با خود فکر ‌کنید، چگونه از دست این مزاحم‌های دائمی نجات پیدا کنید؟ می‌توانید به سالن‌های مراقبت از پوست و ارائه دهنده خدمات زیبایی بروید و یا دائما آرایش داشته باشید. با این وجود، این‌ها نمی‌توانند انتخاب‌های همیشگی شما باشند. نگران نباشید، خبر خوب اینکه، درمان‌های خانگی و ساده‌ای هم برای حل این مشکل وجود دارد و مطمئن باشید از انجام‌ آن‌ها مایوس نخواهید شد. اغلب، دلیل ایجاد این گونه تیره‌گی‌ها فشار کاری زیاد، بی‌خوابی شبانه و یا مشکلات سلامتی Health است. در ادامه با برخی از این روش‌ها آشنا می‌شویم:

چای سبز کیسه‌ای

برای خانم‌‌های شاغل که ساعت کاری زیادی دارند و زمان زیادی را صرف نگاه کردن به لپ‌تاپ می‌کنند، امکان رو به رو شدن با تیرگی دور چشم بیشتر است. شما می‌توانید با استفاده از چای سبز اثربخش‌ترین روش درمان را تجربه کنید. کافیست، کیسه چای سبز خنک شده را زیر چشم‌های خود به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید و بعد با آب سرد بشویید. سعی کنید این کار را هر روز عصر، بعد از اتمام کار انجام دهید. این روش باعث تسکین چشم‌ها هم می‌شود.

سرکه سیب

تاثیر سرکه سیب بر روی انواع مشکلات پوستی شگفت‌انگیز است و این امر شامل کاهش رنگ‌دانه‌های زیر چشم هم می‌شود. سرکه سیب حاوی مواد معدنی، ویتامین‌ها و آنزیم‌هایی است که باعث شادابی و طراوت نواحی زیر چشم می‌شود و تسکین دهنده چشم‌ها هم هست. تنها طی چند روز سرکه سیب، تیرگی زیر چشم‌هایتان را محو خواهد کرد.

روغن کرچک

استفاده از روغن کرچک، یک روش ساده خانگی برای از بین بردن تیرگی زیر چشم است. این روغن باعث شادابی و جوانی دوباره پوست و همینطور تسکین درد در چشم‌‌ها می‌شود. یک گوش پاک‌کن را در مقدار کمی از روغن کرچک فرو کنید و زیر چشمان خود بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه با آب سرد بشویید.

روغن هسته انگور

مقدار کمی از روغن هسته انگور را به آرامی روی نواحی تیره زیر چشم بمالید. هسته انگور حاوی فلاونوئیدهای زیادی است که برای خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی‌شان شناخته شده هستند. بنابراین هر شب قبل از خواب کمی از روغن را زیر چشم خود بمالید از شر این تیره‌گی‌ها خلاص شوید.

گلاب

استفاده از گلاب یکی از مهم‌ترین روش‌های درمان تیرگی زیر چشم است. چند گلوله پنبه‌ای را در این معجون بهشتی فرو کنید و به آرامی زیر چشم خود و بر روی نواحی تیره بمالید و اجازه دهید مدتی روی پوستتان باقی بماند. بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید. استفاده از گلاب هم زمان باعث آرامش و تسکین چشم‌ها هم می‌شود. خوب است بدانید گلاب، میزان خیلی زیادی خاصیت آنتی اکسیدانی هم دارد.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی خاصیت سفیدکننده دارد که باعث روشن شدن مطلوب پوست می‌شود. شما می‌توانید گوجه فرنگی را با آب‌لیمو مخلوط کنید و از خواص هر دو هم زمان بهره‌مند شوید. مخلوط را زیر چشمتان بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه بشویید. این درمان را دو روز و هر روز ۲ مرتبه تکرار کنید.

آب لیمو

لیمو حاوی ویتامین C است و این ویتامین به طور خاص به برطرف کننده تیرگی زیر چشم معروف است. ویتامین C همانند یک روشن کننده طبیعی و تقویت کننده پوست عمل می‌کند. چند گلوله پنبه‌ای را به مقدار کافی آب‌لیمو تازه آغشته کنید. به نواحی تیره بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه بشویید. مراقب باشید به چشمانتان نزنید آب‌لیمو باعث سوزش چشم خواهد شد.

خیار

خیار باعث روشن شدن و تسکین پوست می‌شود. خواص طبیعی خیار باعث تازگی و طراوت پوست می‌شود و مطمئنا احساس بهتری در شما ایجاد می‌کند. یک خیار تازه را حلقه حلقه کنید و درون یخچال بگذارید. بعد از یک ساعت خیارهای خنک شده را بر روی چشمانتان بگذارید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 364278 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟