تجهیز ناوگان آتش‌نشانی اصفهان به پهپاد کاوشگر

به گزارش رکنا از اصفهان؛ابراهیم مطلبی با اعلام این خبر گفت: هفتم مهرماه امسال مصادف با روز آتش‌نشان، از خدمات هوشمندسازی سازمان آتش‌نشانی رونمایی می‌شود که این خدمات فناورانه به حرفه‌ای‌تر شدن عملیات‌های این ناوگان کمک خواهد کرد.

او افزود: در حال حاضر اعزام مأموران کنترل عملیات از حالت سنتی خارج شده و به صورت پیشرفته از طریق مسیریابی دیجیتال صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اظهار کرد: فرمانده شیفت که در محل حریق حادثه اعزام می‌شود با استفاده از تبلتی که داخل خودرو نصب است، علاوه‌بر سهولت حضور در محل حادثه، مسیرهای یک‌طرفه، دوطرفه و شیرهای هیدرانت آتش‌نشانی را که در محل حریق وجود دارد، تشخیص می‌دهد.

او ادامه داد: از دیگر اقدامات مفیدی که با تلاش نیروهای این سازمان صورت گرفته است، تجهیز کردن آتش‌نشان‌ها به دستگاه تنفسی شخصی و تکمیل تجهیزات و لباس‌های مقابله با مواد شیمیایی است.

مطلبی با اشاره به تجهیز این سازمان به پهپاد کاوشگر گفت: این پهباد به دوربین دید در شب مجهز است که می‌توان برای عملیات‌های جست‌وجو و نجات در شب از آن استفاده کرد، همچنین با دوربین دید در شب کانون حریق را به‌راحتی برای ما مشخص می‌کند.

او با اشاره به انعقاد قرارداد بزرگترین نردبان موجود در کشور اضافه کرد: این نردبان ۶۴ متری به قیمت ۱۲۰ میلیارد تومان با موافقت شورای اسلامی شهرداری اصفهان خریداری شده است و تا 6 ماه آینده به تجهیزات سازمان آتش‌نشانی این کلان‌شهر اضافه می شود.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 931928 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟